לומדים עם הקורונה נחמן אש על מתווה הבידודים: "חזרה ללימודים באופן רציף היא לטובת הילדים"

מנכ"ל משרד הבריאות טען כי המתווה שפוטר את תלמידי ישראל מבידוד מאזן בין הסיכוי לתחלואה לבין פגיעה בלימודים | על הביקורת נגד משרדו: "נמשיך לפעול בממלכתיות, גם מול רפש שמוטל"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 27/01/22 18:58 כה בשבט התשפב

נחמן אש על מתווה הבידודים: "חזרה ללימודים באופן רציף היא לטובת הילדים"
נחמן אש, צילום: David Cohen/Flash90

הגל החמישי של נגיף הקורונה גורם לעלייה קשה בתחלואה, כמו גם לשיבושים קשים בשגרת החיים עקב בידודים ותורים ארוכים לבדיקות תכופות. מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור נחמן אש, התייחס היום (ה') למתווה הבידודים שנכנס לתוקפו ואמר כי "המתווה מאזן בין הסיכון לתחלואה למניעת הנזק כתוצאה מפגיעה בלימודים וחיוני נוכח מאפייני זן אומיקרון". 

צילום: משרד הבריאות

בתדרוך שהעניק לכלי התקשורת, הדף מנכ"ל משרד הבריאות את הביקורת המושמעת כלפי התנהלות משרדו וטען, "בריאות הציבור היא נר לרגלינו, ובמקום הזה אנחנו פועלים. שיקולים פוליטיים לא רלוונטיים, ההחלטות מקצועיות בלבד", עוד הוסיף, "נמלא את תפקידנו ונאמר את דעתנו, לשם כך אנחנו פה. נמשיך לפעול בממלכתיות, גם מול רפש שמוטל".

כזכור, אחרי הכרזתה של מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד כי הלימודים יושבתו בשל ביטול מתווה הבידודים לתלמידים, בית הדין לעבודה הוציא הלילה (ה') צווי מניעה למורים וקבע כי למרות זאת הלימודים התקיימו היום כסדרם.

"אנחנו עוסקים בהוצאתו לפועל בצורה מתואמת, אנו בטוחים שחזרה ללימודים באופן רציף היא לטובת הילדים. ברור שדאגתנו היא לבריאות הציבור כולו. יחד עם זאת, השינויים שיתקבלו יאפשרו לנו לנהל אותו בצורה מהודקת. נמשיך לעקוב אחר נתוני התחלואה", אמר אש, "לטובת הילדים שסבלו מתקופות בידוד חוזרות בשבועות האחרונים על כל הנזק שזה עלול לגרום. המתווה מאזן בין הסיכוי לתחלואה למניעת הנזק והפגיעה בלימודים וחיוני לנוכח מאפייניו של האמויקרון מבחינת הדבקות גרימת תחלואה קלה יותר".