רן ארז: "שנת הלימודים תסתיים ב-20 ביוני - מי שרוצה לעבוד אחרי יעשה זאת"

יו"ר ארגון המורים הבהיר כי לא יחייב מורים ללמד בחודש יולי: "זה על פי שיקול דעתו של המורה, אם הוא ירגיש שתלמיד זקוק לתוספת שעות לימוד והוא ירצה בכך, אז הוא יעבוד", וחשף כי נפגש פעמיים בלבד עם שר החינוך לפני הצגת המתווה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 01/03/21 09:37 יז באדר התשפא

רן ארז: "שנת הלימודים תסתיים ב-20 ביוני - מי שרוצה לעבוד אחרי יעשה זאת"
רן ארז, יו"ר ארגון המורים, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול (א') על פתיחה מדורגת של מערכת החינוך, כולל כיתות ז' עד י' בערים ירוקות וצהובות וכן על גיבוש מתווה לפיו שנת הלימודים הנוכחית תוארך עד לסוף חודש יולי. הבוקר (ב') הגיב על הדברים יו"ר ארגון המורים, רן ארז, שנכח בהצהרה ברדיו 103.

"אנחנו בדרך כלל לא סוגרים דברים בעל פה, אלא סוגרים הסכמים קיבוציים בכתב, ובהסכם הקיבוצי שעליו נחתום יהיה כתוב מה יקבל כל מורה שיסכים, ולא חובה, ללמד בחודש יולי", אמר ארז והוסיף כי, "נצפה שיקבלו לפחות משכורת חודשית פלוס התנאים הסוציאליים. אין לי ספק שראש הממשלה ושר האוצר יעשו מאמץ כי מדובר פה במתנה מאוד גדולה שנותנים לתלמידים, להורים ולמורים שנמצאים גם הם במצב כלכלי לא הכי סביר".

יו"ר ארגון המורים אמר כי, "בחינוך העל יסודי, צריך לקחת בחשבון שעבדנו ברצף יום יום בזום בצורה אינטנסיבית, הכנו תלמידים לבגרות ולא התבטלנו. בכל זאת נוצרו פערים כי הלימוד בזום פחות אפקטיבי מהפרונטלי, לכן על פי שיקול דעתו המקצועי של המורה, אם הוא ירגיש שתלמיד זקוק לתוספת שעות לימוד והוא ירצה בכך, אז הוא יעבוד, זו לא חובה. שנת הלימודים תסתיים ב-20 ליוני, לאחר מכן יש מספר בחינות בגרות ומי שרוצה לעבוד אחרי, יעשה זאת".

כשנשאל האם מישהו במשרד החינוך התייעץ עמו לפני מסיבת העיתונאים, השיב ארז: "שר החינוך לפני שבוע שאל אותי מה דעתי בעניין, אתמול נפגשנו פעם נוספת".

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד שלא נכחה בהצהרה של ראש הממשלה ושר החינוך אמש (א'), בו הוכרז על המתווה המסתמן, פרסמה הודעה בה הבהירה כי, "עמדת הסתדרות המורים לא השתנתה: שנת הלימודים תסתיים בחט"ב ביום ראשון, 20 ביוני, בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים ביום רביעי, 30 ביוני".

"הפתרון הנכון ביותר הוא שהמדינה תפעיל את תכנית בית ספר של הקיץ, כפי שעשתה בהצלחה בשנים קודמות", אמרה בן דוד.