יום השואה הבינלאומי "הבריחו את אמא שלי בתוך שק תפוחי אדמה" | ח"כ דוידסון משתף בסיפור השואה המשפחתי

לרגל יום השואה הבינלאומי חבר הכנסת סימון דוידסון מיש עתיד משתף בסיפור הגבורה של משפחתו, "סבא שלי קפץ מהרכבת בדרך למחנות והצטרף אל הפרטיזנים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/01/22 15:18 כה בשבט התשפב

"הבריחו את אמא שלי בתוך שק תפוחי אדמה" | ח"כ דוידסון משתף בסיפור השואה המשפחתי
אושוויץ-בירקנאו, צילום: יצחק הררי פלאש 90

יום השואה הבינלאומי חל היום, ביקשנו מחבר הכנסת סימון דוידסון שישתף בסיפור השואה של משפחתו מליטא, "אני גדלתי במשפחה עם טראומת שואה, נולדתי בליטא, כולם יודעים שליטא הייתה אחד המעוזים של היהודים במזרח אירופה, מ-200,000 יהודים לפני מלחמת העולם השנייה נשארו 8,000 יהודים בלבד. כמעט כולם נרצחו בשואה על ידי גרמנים וליטאים", אמר דוידסון.


(ח"כ דוידסון משתף בסיפור השואה המשפחתי).

על סיפור ההצלה של בני משפחתו אמר: "הסיפור של המשפחה שלי הוא מאוד כואב, כל המשפחה של סבתא שלי נרצחה, כל האחים והאחיות, אמא אבא והסבים. רק סבתא שלי ניצלה מכל המשפחה הענפה שלה. אמא שלי שנולדה בשנת 1940 ממש כשנכנסה המשפחה אל גטו קובנה, הבריחו את אמא שלי בתוך שק תפוחי אדמה אל משפחה ליטאית, האישה שגדלה אותה עם הזמן קיבלה את תואר חסידת אומות העולם ביד ושם.

סבא שלי ניצל רק כי הוא קפץ מהרכבת בדרך למחנות והצטרף אל הפרטיזנים, סבתא שלי הייתה במחנה ריכוז ורק אחרי המלחה הם בדרך נס גילו שאמא שלי חיה ומצאו אותה, זה לא היה פשוט, אמא שלי לא האמינה בהתחלה שהם ההורים שלה, היא הייתה רק בת שנה כשהיא הוברחה מהגטו". 

על ההתמודדות עם השואה בבית סיפר לנו דוידסון: "כל החיים חייתי בתוך הסיפור הזה, אם זה לשמוע צרחות של סבתא בלילה בשפה הגרמנית ואם זה בכל הקשור לאוכל שאסור לזרוק, והחרם על מוצרים מגרמניה. האמת היא שרק בגיל 26 גיליתי את כל הסיפורים המזעזעים, סבתא שלי הסכימה לחשוף אותנו לסיפור הקשה ולספר רק לפני מותה, בלילה נוראי. 

"אני אומר לגרמנים ולליטאים, אנחנו ניצחנו ועם ישראל חי"

עד היום אלו דברים שלא עוזבים את אמא שלי, לי כחבר כנסת מאוד חשוב לומר כאן בכנסת שאנחנו כאן בישראל, לומר גם לגרמנים וגם לליטאים, אנחנו ניצחנו ועם ישראל חי. אנחנו נמשיך לחיות מבלי להתבייש ביהדות שלנו ונילחם באנטישמיות. אנחנו חזקים מתמיד ולעולם לא נוותר על היהדות שלנו".