יום השואה הבינלאומי | טיבי: "נורמות אנטי מוסריות בחברה הישראלית"

יום השואה הבינלאומי יצויין מחר, ובמליאת הכנסת נאם חבר הכנסת אחמד טיבי נאום שנוי במחלוקת ותקף את אלימות המתנחלים. קרעי: "אין גבולות יותר, אין אנושיות" | משרד החוץ ציין את היום בהשתתפות יותר ממאה דיפלומטים זרים המשרתים בישראל

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 26/01/22 15:41 כד בשבט התשפב

יום השואה הבינלאומי | טיבי: "נורמות אנטי מוסריות בחברה הישראלית"
אחמד טיבי, צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

במליאת הכנסת ציינו היום את יום השואה הבינלאומי שיח מחר, 27 בינואר. יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי נמצא בביקור בגרמניה, ואת המליאה ניהל ח"כ איתן גינזבורג. חבר הכנסת אחמד טיבי נאם במליאה ודיבר אודות אלימות המתנחלים: "הרג, פלישות לכפרים, ניפוץ ושריפת מכוניות, התנכלות מתמשכת, שריפת עצים, פגיעה בהדרים ובפרנסה וברכוש התושבים הפלסטינים בשטחים הכבושים בידי המתקראים נוער גבעות ובידי חיילים חמושים", ואמר כי ישנה "נורמה אנטי מוסרית בחברה הישראלית".

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד תקף את טיבי: "אחמד טיבי תומך הטרור, מנצל את נאומו ביום השואה הבינלאומי, כדי לעשות השוואה מחרידה בין מצב הפורעים הפלשתינים לזה של היהודים בשואה. אין גבולות יותר. אין אנושיות".

משרד החוץ ומעל 100 דיפלומטים זרים מציינים את יום השואה הבינלאומי

סגן שר החוץ עידן רול ושגרירי גרמניה, רוסיה, האיחוד האירופי, הונדורס, תאילנד וקמרון בישראל הדליקו היום נר זיכרון עם שמות יהודים שנספו בשואה כחלק מאירוע יום השואה הבינלאומי המצוין מחר (27 בינואר) ברחבי העולם.

סגן השר עידן רול: "מוטלת עלינו החובה לזכור את כל אלה אשר איבדו את חייהם. אך לא פחות מכך לכבד ולהוקיר את הניצולים. עלינו לזכור את פניהם, את שמותיהם ואת סיפורם האישי. זאת על מנת להבטיח שהמורשת שלהם תונחל לילדינו ולדורות הבאים. על כל אומות העולם לשלב ידיים ולעמוד יחדיו במאבק כנגד גזענות, אנטישמיות וקיצוניות ולהגן על ערכי הדמוקרטיה והאנושות למען הדורות הבאים". 

שגרירת גרמניה בישראל, ד"ר סוזאן ואסום-ריינר, ציינה בדבריה כי היא מדליקה נר זיכרון זה כנציגת העם אשר היה אחראי לשואה ומתוך כבוד לנספים. באירוע המקוון נכחו מעל 100 שגרירים ודיפלומטים זרים המשרתים בישראל והוא התקיים בשיתוף עמותת "שם ונר" ששמה לה למטרה להנציח את קורבנות השואה על ידי הדלקת נרות זיכרון עליהם מוטבע שמות הנספים ומידע עליהם. עד כה הדליקו למעלה מ- 5 מיליון נרות זיכרון בארץ ובעולם באמצעות העמותה.