פרשת ההאזנות במשטרה: חברת NSO במגעים למכירתה

לאחר התחקירים אודות האזנות הסתר במשטרה שמערבות חברות ריגול שונות, נודע כי חברת NSO שיצרה את 'פגסוס' מנהלת מגעים למכירתה מול קרנות אמריקאיות | אמש נודע כי יושב ראש NSO אשר לוי מתפטר מתפקידו

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 26/01/22 16:17 כד בשבט התשפב

פרשת ההאזנות במשטרה: חברת NSO במגעים למכירתה
צילום: shutterstock

פרשת האזנות הסתר במשטרה: על רקע חשיפת הפרשה החמורה לפיה משטרת ישראל פרצה לטלפונים ניידים והאזינה בסתר לאזרחים - חברת NSO מנהלת מגעים למכירתה. החברה הודיעה היום (ד') כי היא מנהלת מגעים לקראת מכירה. על פי ההודעה, החברה נמצאת בתהליכים מול מספר קרנות אמריקאיות ובוחנת "הליכים פיננסים שונים".

אמש (ג') פורסם כי יו"ר חברת NSO אשר לוי מתפטר מתפקידו. כך נחשף בכלכליסט. לוי היה בעברו מנכ"ל חברת אורבוטק והתמנה לתפקיד ב-NSO באפריל 2020 לאחר שנים שלא היה לחברה יו"ר.

מדיווחים נוספים שהתפרסמו עולה כי המשטרה פעלה גם בקרב רשויות מקומיות, והאקרים בחסותה פרצו לטלפונים ניידים של ראשי ערים כדי לחפש ראיות על מנת לפתוח נגדם בחקירה. עוד עולה מהדיווחים, כי במקרים שלא נמצא דבר בטלפון הנייד של ראש הרשות, המעקב עבר גם לקרובי משפחתם, ולכן חלקם נעצרו לימים ארוכים עד אשר התיק נגדם נסגר.

מהמשטרה נמסר בתגובה לתחקירי כלכליסט כי "כל פעולותיה בהקשר של האזנות סתר מתבצעות רק באמצעות צווים שהוצאו כדין בחתימת שופט". שרת הפנים, איילת שקד, הגיבה על הפרסום הבוקר, ובציוץ שהעלתה לחשבון הטוויטר שלה אמרה, "אם זה נכון מדובר במהלך מסוכן לדמוקרטיה הישראלית. את הכלים האלה אסור להפעיל על אזרחים נורמטיביים שאין ראיה ממשית שקושרת אותם לביצוע פשע חמור. הם נועדו למלחמה בארגוני פשע. היועץ המשפט לממשלה צריך לפרסם את דו״ח הבדיקה בהקדם. מיום כניסת הכלים האלה לשימוש".