פרשת NSO עמית סגל על המפכ"ל לשעבר אלשיך: "גם אתם מריחים כוסברה?"

הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12 התייחס הבוקר לפרשת התחקיר על NSO, ותקף את המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך, "אותה משטרה, של אותו אלשיך, השתמשה בכלי אחר שלה – מעצר – כדי לאסוף מידע אישי רגיש על ניר חפץ, והכל כדי לסחוט אותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/22 10:58 כא בשבט התשפב

עמית סגל על המפכ"ל לשעבר אלשיך: "גם אתם מריחים כוסברה?"
רוני אלשיך, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פחות משבוע עבר מאז התפרסם תחקיר מטריד של העיתון כלכליסט, לפיו בשנים האחרונות בוצעו מעקבים חריגים נגד אזרחים שונים, על ידי משטרת ישראל, באמצעות תוכנת NSO המשמשת משטרים שונים ברחבי העולם ועיקר השימוש בה הוא נגד טרור. 

הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, עמית סגל, תקף הבוקר (א') את מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, הביא ציטוטים שלו מהעבר וטען כי "הוא הביא פרקטיקות חסרות מעצורים מהשב"כ, שרק חלקן נחשפות בתחקירי 'כלכליסט'. רובן היו פזורות כאן, אבל בגלל פוזיציה פוליטית או סתם חוסר תשומת לב, לא התעורר סביבן דיון ציבורי מספיק". 

סגל התייחס לתחקיר כלכליסט,"משטרת אלשיך, כך נטען בימים האחרונים, שאבה את תכולת הטלפון הסלולרי של 'פעיל חברתי' ואספה עליו מידע אישי לא רלבנטי על מנת לסחוט אותו. זה לא אמור להפתיע איש: אותה משטרה, של אותו אלשיך, השתמשה בכלי אחר שלה – מעצר – כדי לאסוף מידע אישי רגיש על ניר חפץ, והכל כדי לסחוט אותו. סליחה, 'להגיע לחקר האמת'. אלשיך התפאר שהוא 'קורא כל מילה בתיקי נתניהו', אך הפלא ופלא – דווקא המילים המחרידות שהוטחו בנחקר נעלמו ממנו". 

הפרשן ציין גם את תיקי המשפט של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שעלו לאחרונה שוב לכותרות עם הדיווחים על עסקת טיעון מתרקמת, "מתיקי נתניהו ועד תיקי נתניהו וכל מה שבאמצע, מה שיישאר מכהונת אלשיך הוא משטרה שהופכת לשור פראי שרומס כל מה שעומד בדרכו, ללא הבדל דעה, השקה או לאום. תישאר ממנה גם החלשה דרמטית של אלה שאמורים לשמור על השומרים: אלשיך החריב את המחלקה לחקירת שוטרים וקידם בובה חלושה לתפקיד, ובמקביל, הפיקוח על הפרקליטות נותר נכה ושדוף. המינימום האזרחי שיכול לעשות עכשיו היועמ"ש הפורש אביחי מנדלבליט הוא להרחיב את החקירה בדחיפות לשנות כהונתו של אלשיך". 

בתחילת דבריו הביא סגל ציטוט של אלשיך בראיון בעובדה, לפיו הוא "מריח שקרנים כמו שהוא מריח כוסברה", ובסיום לא התאפק הפרשן הבכיר ועקץ, "מאז התפוצצה פרשת NSO, המפכ"לים דנינו ושבתאי אומרים בכל מקום שלא ידוע להם דבר על המעשים, ורק אלשיך לא התבטא מאז התפוצצה הפרשה. לא במקרה: גם אתם מריחים כוסברה?".