פרשת ההאזנות במשטרה: יו"ר NSO אשר לוי התפטר מתפקידו

לאחר התחקירים אודות האזנות הסתר במשטרה שמערבות חברות ריגול שונות, נודע כי יושב ראש NSO אשר לוי מתפטר מתפקידו | תגובת NSO: "אשר לוי היה יו"ר מטעם קרן נובלפינה. מטבע הדברים כשהתחלפה הקרן פג תוקף המינוי והקרן BRG שהחליפה את נובלפינה מינתה יו"ר חדש מטעמה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 25/01/22 14:27 כג בשבט התשפב

פרשת ההאזנות במשטרה: יו"ר NSO אשר לוי התפטר מתפקידו
NSO, צילום: shutterstock

פרשת האזנות הסתר במשטרה: על רקע חשיפת הפרשה החמורה לפיה משטרת ישראל פרצה לכאורה לטלפונים ניידים והאזינה בסתר לאזרחים - יו"ר חברת NSO מתפטר מתפקידו. כך פורסם בכלכליסט. לוי היה בעברו מנכ"ל חברת אורבוטק והתמנה לתפקיד ב-NSO באפריל 2020 לאחר שנים שלא היה לחברה יו"ר.

מדיווחים נוספים שהתפרסמו אתמול, עולה כי המשטרה פעלה גם בקרב רשויות מקומיות, והאקרים בחסותה פרצו לטלפונים ניידים של ראשי ערים כדי לחפש ראיות על מנת לפתוח נגדם בחקירה. עוד עולה מהדיווחים, כי במקרים שלא נמצא דבר בטלפון הנייד של ראש הרשות, המעקב עבר גם לקרובי משפחתם, ולכן חלקם נעצרו לימים ארוכים עד אשר התיק נגדם נסגר.

ביום רביעי הקרוב תעלה במליאת הכנסת דרישת חבר הכנסת מיקי זוהר בשם סיעת הליכוד להקים בדחיפות ועדת חקירה פרלמנטרית אשר תבחן את הפרשה. בפנייתו ליו"ר הכנסת כתב  זוהר: "יש להקים בדחיפות ועדת חקירה פרלמנטרית אשר תבחן את הנושא ותעמיד לדין את האחראים לשערורייה ולפגיעה החמורה בדמוקרטיה. ישראל היא מדינה השומרת על פרטיות אזרחיה ואסור לעבור על כך לסדר היום".

מחברת NSO נמסר בתגובה לכלכליסט: "אשר לוי היה יו״ר מטעם קרן נובלפינה. מטבע הדברים כשהתחלפה הקרן פג תוקף המינוי והקרן BRG שהחליפה את נובלפינה מינתה יו״ר חדש מטעמה".

מהמשטרה נמסר בתגובה לתחקיר כי "כל פעולותיה בהקשר של האזנות סתר מתבצעות רק באמצעות צווים שהוצאו כדין בחתימת שופט". שרת הפנים, איילת שקד, הגיבה על הפרסום הבוקר, ובציוץ שהעלתה לחשבון הטוויטר שלה אמרה, "אם זה נכון מדובר במהלך מסוכן לדמוקרטיה הישראלית. את הכלים האלה אסור להפעיל על אזרחים נורמטיביים שאין ראיה ממשית שקושרת אותם לביצוע פשע חמור. הם נועדו למלחמה בארגוני פשע. היועץ המשפט לממשלה צריך לפרסם את דו״ח הבדיקה בהקדם. מיום כניסת הכלים האלה לשימוש". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן