גנץ: "בימים הקרובים נבחן את מדיניות הבידוד לילדים שאינם חולים"

עם כניסת מתווה הבידודים החדש, אמר שר הביטחון כי בממשלה יבחנו בקרוב את המשך המתווה במערכת החינוך, למי שאינם חולים: "כולנו רוצים וצריכים לראות אותם בגנים ובבתי הספר" | נחמן אש: "לא מן הנמנע שאנחנו עומדים על 200 אלף מאומתים ביום"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 19/01/22 13:59 יז בשבט התשפב

גנץ: "בימים הקרובים נבחן את מדיניות הבידוד לילדים שאינם חולים"
בת ספר באפרת | אילוסטרציה, צילום: Gershon Elinson/Flash90

שר הביטחון בני גנץ, סייר הבוקר (ד') בחמ"ל מחלקת הקורונה במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא, קיים ישיבה עם הנהלת בית החולים ונפגש עם צוות חיילי הסיוע הרפואי של פיקוד העורף המוצבים בבית החולים. במהלך הביקור אמר גנץ כי הממשלה תבחן בקרוב את האפשרות לביטול הבידוד במערכת החינוך עבור מי שאינם מאומתים לקורונה.

שר הביטחון גנץ התייחס בסיום הביקור, לגל הקורונה החמישי ולתחלואה הגבוהה: "ככל שהגל עולה - מערכת הביטחון מעלה את מאמצי הסיוע. אנחנו נערכים להפעלה של מערך סיוע למאושפזי הבית, אנחנו מרחיבים את מספר החובשים שמסייעים במאמץ החיסונים ובקרוב פיקוד העורף יסייע גם בחלוקת ערכות בדיקה מהירה ברחבי הארץ".

"אנחנו מתמקדים באוכלוסייה המבוגרת שנמצאת בסיכון – אבל גם לא שוכחים את הצעירים והילדים. אנחנו מחזקים את מערכת הבריאות, ומסתכלים גם על הכלכלה וגם על החינוך. לכן קיצרנו את משך הבידוד, לכן שר האוצר מוביל מתווה סיוע לענפים השונים, ולכן אני מניח שנבחן בימים הקרובים את מדיניות הבידוד לילדים שאינם חולים – וכולנו רוצים וצריכים לראות אותם בגנים ובבתי הספר".

נחמן אש: "הגל הזה הוא אתגר עבורנו בכל נקודה ונקודה"

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור נחמן אש, עדכן הבוקר בגל"צ, כי ייתכן ומספר המאומתים לקורונה גבוה בהרבה מהנתונים הרשמיים. "אתמול היו 71 אלף מאומתים, ההערכה שלנו היא שיש לפחות פי שניים או שלושה. לא מן הנמנע שאנחנו עומדים על 200 אלף מאומתים ביום".

"מבינים שהשליטה באירוע נמוכה מאוד. אי אפשר להגיד שאנחנו קוטעים שרשראות הדבקה כפי שעשינו בעבר, גם אם הצעדים שלנו מצמצמים הדבקות. הגל הזה הוא אתגר עבורנו בכל נקודה ונקודה".

מנגד, אמר אש, כי במשרד הבריאות יודעים שהמחלה של האומיקרון קלה יותר. "מספר החולים המחוברים לאקמו לא עלה בכלל ומספר המונשמים עומד על כ-100. זה בוודאי נותן מרווח נשימה גדול יותר לבתי החולים, אבל יש עומס ניכר על המחלקות ועל המיון".

נחמן אש

נחמן אש | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן