בנט הכריע הבידוד יקוצר ל-5 ימים: כל מה שצריך לדעת על המתווה החדש

למרות הביקורת, ראש הממשלה בנט הכריע כי הבידוד ירד מ-7 ל-5 ימים | שר הבריאות הורוביץ הסביר בישיבת הסיעה: "אנחנו צריכים להמשיך לשמור על הבידוד כדי למנוע הדבקה, ולצד זאת, לאפשר לתלמידים להגיע לבית הספר וללמוד בכיתה"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 17/01/22 16:10 טו בשבט התשפב

הבידוד יקוצר ל-5 ימים: כל מה שצריך לדעת על המתווה החדש
בנט והורוביץ, צילום: Moti Milrod/POOL

הביקורת נשמעה ולאחר התייעצויות עם גורמי מקצוע במשרד הבריאות, ראש הממשלה נפתלי בנט קיים היום (ב') דיון בו לקחו חלק שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל משרדו נחמן אש, בנושא קיצור ימי הבידוד למאומתים ולנחשפים אליהם, משבעה ימים, לחמישה. בסוף הדיון החליט בנט על קיצור הבידוד בכפוף לשתי בדיקות, ביום הרביעי והחמישי. 

השינויים במתווה הבידודים

  1. מאומתים ישהו בבידוד חמישה ימים מלאים, וישתחררו ממנו רק לאחר תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן ביתית שבוצעה ביום הרביעי בערב, תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן ביתית שבוצעה ביום החמישי בערב, ובתנאי שאין תסמינים.
  2. מחלימים לא יידרשו עוד באישור רופא לטובת שחרור מבידוד. 
  3. לא מחוסנים/לא מחלימים שנחשפו למאומת והם בני פחות מ-60 ולא בקבוצת סיכון, ישהו בבידוד חמישה ימים מלאים, ולא יידרשו עוד לבצע בדיקת אנטיגן מפוקחת עם הכניסה לבידוד. החובה לבצע בדיקה מפוקחת בסיום הבידוד - נותרת ללא שינוי. 

מתן קדימות לבני 60 פלוס וקבוצות בסיכון. במשרד הבריאות שבים ומדגישים כי בשל העומסים שיוצרת תחלואת האומיקרון, מיועדות בדיקות ה-PCR רק לבני 60 ומעלה ולאנשים בסיכון. 

במאמץ לתת קדימות במסירת תוצאות הבדיקה לאוכלוסייה זו, כדי להעניק טיפול תרופתי מהיר במידת הצורך, החל מיום רביעי הקרוב מי שאינו נכלל באוכלוסיות היעד (בני 60 פלוס וקבוצות בסיכון), לא יורשה עוד לבצע בדיקת PCR בקופות החולים. "הציבור מתבקש להקפיד על קיום ההנחיות", נמסר ממשרד הבריאות.

בנט: "ההחלטה תאפשר לקיים את הכלכלה בתקופה הזאת"

ראש הממשלה אמר לאחר הכרעתו: "מדינת ישראל עומדת עכשיו בפני שיא תחלואת גל האומיקרון. לכן אנחנו רואים הרבה מאומתים והרבה מבודדים, והדבר הזה יוצר עומס כבד על המשק".

"לכן, קיבלתי החלטה יחד עם שר הבריאות, מערכת הבריאות ומומחים, לקצר את ימי הבידוד משבעה ימי בידוד לחמישה ימי בידוד. החלטה זו תאפשר מצד אחד, להמשיך לשמור על בריאות הציבור, ומצד שני, אמנם קשה, אבל לקיים את הכלכלה בתקופה הזאת כדי שנעבור את הגל הזה בשלום".

במהלך ישיבת סיעת מרצ, הסביר שר הבריאות: "אנחנו מקדמים עכשיו את קיצור הבידוד לחמישה ימים. הפרטים והנתונים בעניין - יוצגו בקרוב. אנחנו כל הזמן בניהול סיכונים, אנחנו צריכים להמשיך ולשמור על הבידוד כדי למנוע הדבקה, ולצד זאת, להבטיח משק פועל. לאפשר לעסקים לעבוד, ולתלמידים להגיע לבית הספר וללמוד בכיתה. זה צעד חשוב שיאפשר לנו לשמור על האיזון הרגיש בין כל השיקולים", הסביר.

"בימים הקרובים נרחיב את חלוקת הבדיקות הביתיות בחינם. כבר עכשיו הצלחנו להוריד משמעותית אל מחירי הבדיקות הביתיות, וכמובן שאנחנו מאפשרים גם בדיקות חינם בעמדות בכל רחבי הארץ. בימים הקרובים נקצה עוד כמות גדולה מאוד של בדיקות ביתיות בחינם לציבור".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן