נתניהו נתן את הסכמתו: השלב הבא בהסדר עסקת הטיעון

ראש הממשלה לשעבר נתן לסנגוריו את האישור להתקדם לקראת האפשרות של חתימה על הסדר טיעון | סנגוריו של נתניהו האיצו בו בפגישתם אמש לקבל את ההסדר - נתניהו הבהיר מצדו כי לא יקבל אותו בכל מצב

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/22 17:52 טו בשבט התשפב

נתניהו נתן את הסכמתו: השלב הבא בהסדר עסקת הטיעון
נתניהו מאשר להתקדם, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נתן היום (ב') את הסכמתו להתקדם במגעים להסדר הטיעון. שני הצדדים הביעו נכונות להמשיך בשיח בעקבות המתווה המתגבש, כך פורסם ב"כאן חדשות". השלב הבא אם יקרה, יהיה שלב החתימה.

אמש, בפגישת ההתייעצות שהתקיימה בבית סנגורו של נתניהו, בעז בן צור, פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר האיצו בו לקבל את ההסכם, אך נתניהו לא התחייב והבהיר שלא יקבל אותו בכל מחיר. ב-ynet פורסם כי לאחר הפגישה בה נכחו גם רעייתו שרה ושני בניו, אמרו מקורביו של נתניהו כי הפערים במשא ומתן עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, עדיין קיימים אך ניתן יהיה לגשר עליהם בהמשך.

נתניהו התייחס היום לראשונה לאירועי הימים האחרונים, כולל למימון ההמונים לו דאג בין היתר העיתונאי ינון מגל. "תודה לכם, המוני אזרחי ישראל, על התמיכה האדירה והאהבה המופלאה שלכם בימים האחרונים. חום הלב שלכם ריגש אותי ואת בני משפחתי בהתרגשות שאין שנייה לה".

אתמול, בראיון באולפן כיפה, התייחס חבר הכנסת איתמר בן גביר לעסקת הטיעון של נתניהו: "אני נגד עסקת הטיעון", אמר בן גברי נחרצות. "נתניהו צריך להיאבק, מנדלבליט מסכל פה ראש ממשלה ואני אומר את זה כמשפטן, הולכים ורואים כמה אין חומרים נגד נתניהו. כרגע נתניהו עושה דבר לא נכון אבל אני אכבד כל הכרעה שלו, אגב, מבחינה פוליטית עדיף לנו שהוא ילך, אנחנו יכולים לקבל המון קולות אבל מעל הפוליטיקה יש מוסר וערכים ומנדלבליט עשה כאן סיכול ממוקד למנהיג, אני קורא מכאן לנתניהו לא להיכנע".

"אני רואה את החומרים, אני קורא את הפרוטוקולים ותיק כזה קשה לי לראות איך הוא מגיע למאסר, אין ספק אבל שיש כאן ניסיון לפוטש. היום אנחנו מבינים שאין שוחד, הכתב אישום הזה גרם לנתניהו שלא להיות ראש ממשלה. מציע למנדלבליט להתייצב ולומר טעיתי, עשיתי עוול לנתניהו".