ראיון בן גביר באולפן כיפה: "מבחינה פוליטית כדאי לנו שנתניהו יילך אבל מוסרית ואידיאולוגית חייבים שיישאר"

בראיון לחדשות כיפה מסביר חבר הכנסת איתמר בן גביר למה למרות הרווח הפוליטי אסור שנתניהו יחתום על עסקת הטיעון, מתייחס למגעים בין רוטמן לשקד, "יש בו קצת תמימות, אנחנו לא צריכים לתת להם גלגל הצלה" | ומבקש מהרב חיים נבון לא להרים קול על פסיקה של הרב ליאור

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/01/22 20:16 יד בשבט התשפב

בן גביר באולפן כיפה: "מבחינה פוליטית כדאי לנו שנתניהו יילך אבל מוסרית ואידיאולוגית חייבים שיישאר"
איתמר בן גביר בראיון לחדשות כיפה, צילום: חדשות כיפה

בפתח הראיון שאלנו את יו"ר עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר על דעתו בנוגע לעסקת הטיעון שנרקמת בין נתניהו למנדלבליט, "אני נגד עסקת הטיעון, נתניהו צריך להיאבק, מנדלבליט מסכל פה ראש ממשלה ואני אומר את זה כמשפטן, הולכים ורואים כמה אין חומרים נגד נתניהו. כרגע נתניהו עושה דבר לא נכון אבל אני אכבד כל הכרעה שלו, אגב, מבחינה פוליטית עדיף לנו שהוא ילך, אנחנו יכולים לקבל המון קולות אבל מעל הפוליטיקה יש מוסר וערכים ומנדלבליט עשה כאן סיכול ממוקד למנהיג, אני קורא מכאן לנתניהו לא להיכנע.

גם במחיר של הליכה לכלא בסופו של דבר?

אני רואה את החומרים, אני קורא את הפרוטוקולים ותיק כזה קשה לי לראות איך הוא מגיע למאסר, אין ספק אבל שיש כאן ניסיון לפוטש. היום אנחנו מבינים שאין שוחד, הכתב אישום הזה גרם לנתניהו שלא להיות ראש ממשלה. מציע למנדלבליט להתייצב ולומר טעיתי, עשיתי עוול לנתניהו.

"כאבי הבטן של איילת שקד התפרסמו בכל המדינה"

יש לך פחד שגם אותך ירדפו בגלל דעות?

בוודאי, מנסים כל הזמן, גם לפני שנכנסתי לפוליטיקה הגישו נגדי הרבה כתבי אישום בגלל הדעות שלי, אבל יצאתי מהם זכאי. לדוגמה עכשיו לצד פרשת איימן עודה רוצים לגבות ממני עדות על התקרית בחניון עם המאבטחים. מה הולך כאן? כולנו יודעים שאחד מהם מחבל משוחרר. הייתי חייב הרי להוציא אקדח הייתי בסכנת חיים ממשית. הרי אין סימטריה, יש צד אחד שצודק וצד אחד שהוא עבריין.

על עתיד הממשלה אמר בן גביר, "אני לא רוצה לרתום את העגלה לפני הסוסים, אני לא אספיד עכשיו משהו נכון וחזק כמו האופוזיציה שלנו, יש לנו גוש של מדינה יהודית ואסור לנו לפרום את הגוש הזה, אם מחר היו בחירות היינו לוקחים אותם.

ימינה פסולים בעינך כשותפים לגוש?

אני מאמין בתשובה אבל בוא נזכור שמדובר בנפתלי בנט, ואיילת שקד שכאבי הבטן שלה התפרסמו בכל המדינה ועכשיו ברור שהיא הייתה שותפה להונאת הבוחרים שלה, היא יושבת עם השמאל ומנסור עבאס.

אז שמחה רוטמן טועה שהוא מקדם חוק אזרחות עם איילת שקד?

אפשר להיות במגעים אבל שמחה יש בו קצת תמימות, אני גם מדבר עם שקד אבל יודע שאני צריך לקחת את הדברים בערבון מוגבל. היום זמן קצר אחרי שאישרו את החוק של שמחה בוועדת שרים לענייני חקיקה לפיד הגיש ערער, לשיטתי אנחנו לא צריכים לתת להם גלגל הצלה.

"אני חורש את הארץ ורואה אהדה עצומה לעוצמה יהודית"

יצאתם לקמפיין התפקדות, כמה אנשים התפקדו?

הרבה מאוד, אנחנו מאוד מרוצים, אני יכול לומר שאני חורש את הארץ ורואה אהדה עצומה לעוצמה יהודית, מזה יצא שהציונות הדתית תרוויח.

מה ההבדל בין המפלגות?

אנחנו בניגוד לציונות הדתית שפונה למגזר פונה גם לעוד ציבורים, כמו חובשי כיפת השמיים, בעוצמה יהודית יש באמת את יצחק שהוא בן של רב אבל יש גם את אלמוג מבאר שבע שהוא בלי כיפה. אנחנו נעשה הכל כדי להיות שותפים של הציונות הדתית גם בפעם הבאה, למרות שאנחנו יכולים לקבל שישה מנדטים לבד.

העץ שנטעת בנגב נעקר, תחזור אליו?

אני חייב להתייחס למה שכתב אצלכם חיים נבון שזה לא מכובד לטעת עץ בשמיטה, קודם כל מציע לרב חיים נבון שאני מאוד מעריך כשיש גדול דור אנחנו מסתכלים עליו ויש כאן היררכיה ולא להרים קול על פסיקה של הרב ליאור שהתיר לי לטעת בנגב, הרי שמיטה זה דרבנן וארץ ישראל זה דאורייתא. ואני אחזור לנטוע בלי פחד. 

לסיום, כמה תרמת למימון משפט נתניהו?

תרמתי 250 שקל, נתניהו אמנם לא צריך את הכסף שלי, אבל הסיפור זה לא נתניהו האישי שאני צריך לשמח אותו, לא תרמתי את הכסף לנתניהו אלא למאבק משפטי. צריך להבין היום זה נתניהו מח זה כל אחד אחר מחברי הכנסת, הייעוץ המשפטי טוב לו הממשלה של בנט.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן