סקר היום שאחרי נתניהו | ברקת, כץ או אדלשטיין: מי מקבל הכי הרבה מנדטים?

בצל הדיווחים על עסקת טיעון, בליכוד מתכננים את היום שאחרי. סקר שבדק את התמיכה הציבורית במועמדי הליכוד מציב בראש את ניר ברקת. גם תמונות המנדטים כאשר ברקת, כץ ואדלשטיין מתמודדים מעלות תמונה ברורה | נתניהו ילך לעסקה?

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 17/01/22 07:15 טו בשבט התשפב

סקר היום שאחרי נתניהו | ברקת, כץ או אדלשטיין: מי מקבל הכי הרבה מנדטים?
הליכוד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

המערכת הפוליטית רותחת בעקבות הדיווחים על עסקת הטיעון של נתניהו, ובנט כבר הספיק לנסות ולהרגיע את הפרשנים הפוליטיים. במהדורה המרכזית של חדשות 12 פורסם אמש (א') סקר שערך מכון מדגם בראשות מנו גבע ובשיתוף iPanel ובודק את המצב במפלגה הגדולה ביותר בכנסת - הליכוד, במידה ונתניהו יפרוש.

היורש של נתניהו

בשאלה שנוגעת למי יהיה היורש של נתניהו, נראה כי יש תשובה חדה. 26% תומכים בניר ברקת, לצד 9% שתומכים באדלשטיין ו-8% התומכים בכ"ץ ובארדן. 5% מהנשאלים חושבים שרגב ראויה להחליף את נתניהו ו-3% בלבד מעדיפים שאוחנה יעמוד בראשות הליכוד.

תמונת המנדטים: ניר ברקת

על פי הסקר, הליכוד שומרת על כוחה אם בראשות המפלגה היה עומד ניר ברקת. הליכוד זוכה בסקר ב-29 מנדטים, יש עתיד נשארת המפלגה השנייה בגודלה בכנסת עם 17 מנדטים, ש"ס מקבלת 10 מנדטים וגם הציונות הדתית עם 10 מנדטים. כחול לבן בראשות גנץ עם 9 מנדטים ושלוש מפלגות - העבודה, יהדות התורה וישראל ביתנו - זוכות כל אחת ב-7 מנדטים. הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים, ימינה ורע"ם מקבלות כל אחת 5 מנדטים. מרצ ותקווה חדשה בתחתית הרשימה עם 4 מנדטים שמקבלת כל אחת.

ניר ברקת

ניר ברקת צילום: משה ביטון

תמונת המנדטים: יולי אדלשטיין

לעומת זאת, בשאלה "אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, ובראשות הליכוד היה עומד יולי אדלשטיין ויתר המפלגות ללא שינוי, לאיזו מפלגה היית מצביע/ה?" - מספר המנדטים של המפלגה צונח ל-20, בפער קטן מאוד מיש עתיד שזוכה ב-19 מנדטים. הציונות הדתית מקבלת 13 מנדטים, ש"ס וכחול לבן עם מספר זהה - 11 מנדטים כל אחת. העבודה, יהדות התורה וישראל ביתנו - זוכות ל-7 מנדטים כל אחת. הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים, ימינה ורע"ם מקבלות גם הפעם 5 מנדטים. תקווה חדשה מתחזקת במנדט ומקבלת 5 מנדטים ומרצ עם 4 מנדטים.

תמונת המנדטים: ישראל כ"ץ

מהשאלה "אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, ובראשות הליכוד היה עומד ישראל כ"ץ ויתר המפלגות ללא שינוי, לאיזו מפלגה היית מצביע" - עולה כי גם במקרה כזה המפלגה מאבדת את כוחה ומספר המנדטים שלה יורד ל-19, בשוויון עם יש עתיד שגם זוכה ב-19 מנדטים. כחול לבן מתחזקת מעט ועולה ל-12 מנדטים, הציונות הדתית אף היא מקבלת 12 מנדטים. ש"ס עם 11 מנדטים, ישראל ביתנו מקבלת 8 מנדטים, העבודה ויהדות התורה עם מספר זהה - 7 מנדטים כל אחת. הרשימה המשותפת עם 6 מנדטים, ימינה, רע"ם ותקווה חדשה - מקבלות 5 מנדטים כל אחת ומרצ עם 4 מנדטים.

עם זאת, עדיין לא ברור האם ילך נתניהו על עסקת הטיעון. אתמול (א') איש התקשורת ינון מגל החל בקמפיין מימון המונים למען מימון המשפט. מטרתו של הקמפיין היא להגיע לשבעה מיליון שקלים שיגוייסו לטובו של נתניהו, ונרשמו בו עומסים שהביאו אף לקריסתו. בדרך הזו נראה כי אכן הקמפיין ישיג את יעדו. לנתניהו רק נשאר לבחור: המשך המשפט או עסקת טיעון?