דיון בוועדת הבריאות: הסיוט שנשים שעוברות טיפולי פוריות בשומרון צריכות לעבור

בדיון בכנסת שהתקיים לרגל יום הרופא הישראלי עסקו בקשיים של נשות יהודה ושומרון שסובלות ממחסור ברפואת נשים סמוך לביתן. "זו עובדה: אין מרכז לבריאות האישה באריאל. אין בדיקות זקיקים, אין מעקב פוריות ועוד"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 11/01/22 13:39 ט בשבט התשפב

דיון בוועדת הבריאות: הסיוט שנשים שעוברות טיפולי פוריות בשומרון צריכות לעבור
צילום: shutterstock

הגל החמישי של נגיף הקורונה בדמות זן האומיקרון שוטף את ישראל בימים אלו, אולם נראה כי זה לא האיום היחיד על תחום הבריאות בישראל. ועדת הבריאות של הכנסת בראשות חברת הכנסת עידית סילמן מימינה עסקה הבוקר (ג') בדיון הראשון בנושא צמצום פערים בבריאות בישראל, רפואת נשים ביהודה ושומרון.

בדיון שיתפו מספר נשים על הקשיים שלהן בתור תושבות השומרון בהגעה לרופאי נשים, טיפולי פוריות, בדיקות בתחום ועוד. בדיון עלה מפי נציגים רפואיים מקופות החולים וכן מנציגת משרד הבריאות כי עם השנים המחסור ברפואת הנשים רק יגדל עוד יותר.

צילום: Sraya Diamant/Flash90

יו"ר הוועדה, ח"כ עידית סילמן: "ההנגשה זה הדבר הראשון שיש לעשות בצמצום פערים. כוח אדם במערכת הבריאות -אחת הבעיות שהמערכת מתמודדת איתה, אבל כל אזור יו"ש ויחד עם העיר אריאל בעיקר לא זוכים למספיק שירותים. אכן בגלל הפריסה הגיאוגרפית הרחבה זה יותר מורכב אבל העיר אריאל נותנת שירותי בריאות לכל האזור מסביב. צריך לראות איך מגישים את השירותים בהתיישבות. פונים מכאן למשרד הבריאות שייעשו מיפוי מסודר של כל השירותים. התבשרנו בדיון שכללית ייפתחו מרכז לבריאות האישה באריאל אבל יש לפעול עוד לפעול לפתיחת מרכז לבריאות האישה בשומרון. אפעל כך מול כל מנהלי קופות החולים וכן ביוזמה עם גורמים נוספים דוגמת בית החולים מעייני הישועה שכבר הביעו בפניי את ההסכמה להרמת מיזם שכזה" . 

אחיה יוסף לייבו, חדשות אריאל שערך כתבה מקיפה בנושא, אמר בדיון: "זו עובדה: אין מרכז לבריאות האישה באריאל. אין בדיקות זקיקים, אין מעקב פוריות ועוד. אפילו בדיקות מעקב הכי פשוטות, יש לנשים לנסוע שעה שעה וחצי. בתוך הקו הירוק יש חמישה ימים בשבוע שיש בדיקות כאלו גם בערים קטנות באחוזים ניכרים מהשומרון, ירוחם למשל, ומעבר לקו הירוק, אם יש בכלל זה יום יומיים בלבד בשבוע כאשר נשים צריכות לעשות זאת אחת ליומיים".  

ד"ר יורם וולף, מקופת חולים מאוחדת, אמר בדיון: "המצב היום עוד טוב. בעתיד יהיה קשה עוד הרבה יותר. רוב המתמחים כיום לרפואת נשים זה נשים והן עובדות פחות 20% מגברים. אם לא יהיה שינוי, המצב של היום הוא טוב בהרבה ממה שיהיה בעתיד".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן