אחרית הימים: הסכמות בין עידית סילמן למרכז האופוזיציה יריב לוין

למרות השבוע הסוער שעבר על האופוזיציה, התפשטות נגיף האומיקרון במשכן הכנסת הביא את מרכז האופוזיציה יריב לוין ויו"ר הקואליציה עידית סילמן לחתום על הסכמות | "לא תהיה התנגדות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 10/01/22 09:52 ח בשבט התשפב

אחרית הימים: הסכמות בין עידית סילמן למרכז האופוזיציה יריב לוין
עידית סילמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבוע שעבר הגיע הדיון במליאת הכנסת לשיאים חדשים של כאוס, חברי האופוזיציה החרימו את ההצבעות על חוק החשמל וראש הממשלה נפתלי בנט התפרץ לעבר חברי האופוזיציה. למרות הדם הרע, התפשטות האומיקרון הביאה את האופוזיציה והקואליציה לחתום על הסכמות בכל הנוגע לדיונים שיתקיימו השבוע.

במכתב משותף לחברי הכנסת יריב לוין מרכז האופוזיציה ועידית סילמן יו"ר הקואליציה חתמו השניים על הסכמות בדבר סדרי החקיקה לשבוע המליאה הקרוב. המכתב נשלח אל יו"ר הכנסת מיקי לוי. נזכיר כי חברי הכנסת מיכאל ביטון, אתי עטיה, חיים כץ, יואב בן צור, ישראל אייכלר, השר עמר בר-לב וסגן השר עידן רול נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה.

על פי המכתב, לאור העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה בישראל, ובכלל זה של חברי כנסת במשכן, ומתוך רצון לצמצם את זמן שהותם של חברי כנסת רבים באולם אחד, אנו מבקשים לסכם יחדיו את סדרי החקיקה לשבוע הקרוב כדלהלן.

סדר חקיקה לימים שני - שלישי 

  • חוק בתי משפט כלכליים - קריאה שנייה ושלישית;
  • חוק נכי צְהָ"ל- קריאה שניה ושלישית.


לפי הסיכום, לא תהיה התנגדות של חברי כנסת עַ"י האופוזיציה להצבעות בהצעות החוק הנ"ל. לא יתבצע גיוס חברי כנסת על ידי האופוזיציה למילוי מכסות הדוברים, והדיבור במליאה יהיה על בסיס חברי הכנסת שינכחו בזמן הדיון בלבד; זמן הדיבור הכולל לדיבור יתוחם למספר שעות מקסימלי של עד שלוש שעות לכל הצעת חוק. בהסכמת הצדדים יהיה ניתן להוסיף לסדר היום הצעות חוק נוספות.

סדר החקיקה ליום רביעי 

ביום רביעי יהיו שאילתות דחופות והצעות לסדר במספר מצומצם כפי שייקבע ע"י היו"ר, בנוסף
לחקיקה פרטית. חקיקה נוספת תעלה רק בהסכמה.


(מהומה במליאה).