חוק החשמל איילת שקד: "אם יש משהו שמסכן את הנגב - זאת ההתנתקות שהליכוד יזם"

שרת הפנים מסבירה את חוק החשמל שעבר במליאת הכנסת, ואומרת כי לא מדובר בחוק חדש וכי אינו חל על הפזורה הבדואית בנגב. טיעון נוסף אותו היא מציגה: "החוק מכניס כסף לרשויות המקומיות ולמדינה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/01/22 19:44 ד בשבט התשפב

איילת שקד: "אם יש משהו שמסכן את הנגב - זאת ההתנתקות שהליכוד יזם"
השרה שקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חוק החשמל עבר אתמול (ד') בקריאה שלישית במליאת הכנסת, לאחר שסיעות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית החרימו את הדיון - האופוזיציה נכחה במליאה אך לא השתתפה בהצבעות. לאחר שנדחו כל ההסתייגויות אושר החוק בקריאה שלישית ברוב של 61 תומכים, ושלושה נמנעים.

שרת הפנים איילת שקד, נאלצה הערב להסביר את החוק שזכה לביקורת רבה במחנה הלאומי. שקד כתבה בחשבון הפייסבוק שלה: "יש פתגם שאומר שבזמן שהאמת עוד קושרת שרוכים, השקר כבר עושה סיבוב מסביב לעולם. שקרים הם ויראליים, האמת קצת פחות. אבל היא עדיין האמת. אז הנה האמת על חוק החשמל, דבר דבור על אופניו:

  1. החוק לא חל בפזורה הבדואית בנגב – לא משנה כמה ינסו לחזור על השקר הזה, הוא לא יהפוך לאמת. הוא רלוונטי רק אם הוכח שהתוכנית המפורטת שהוגשה תואמת תכנית ליישוב שאושר למגורים ובוודאי לא על קרקעות המדינה ללא הסכמתה.
  2. לא מדובר בחוק חדש אלא בתיקון סעיף שקיים שנים רבות בחוק התכנון והבניה בצרוף מתווה שמופעל מ-2014.
  3. החוק מכניס כסף לרשויות המקומיות ולמדינה. הוא כולל תשלום תושבים של היטלי השבחה ואגרות שיכולים להגיע לסכומים גבוהים - וזו אחת הסיבות שלמרות שהוא קיים הרבה מאוד שנים, מעט מאד השתמשו בו".

בסיום דבריה, עקצה שקד את הליכוד של בנימין נתניהו: "אם יש משהו שבאמת מסכן את הנגב, זאת ההתנתקות שאני נלחמתי נגדה והליכוד יזם, ביצע אותה וזרק במסגרתה 8000 יהודים מהבית. בלי חשמל".