הצעת החוק של שירלי פינטו: "קשה להיות אימא לתינוקת במקביל לכנסת"

חברת הכנסת מימינה הגישה הצעת חוק שתאפשר הצבעה מרחוק לחברות כנסת יולדות, וחברי כנסת שנמצאים באבל או כאלה שמאושפזים בבית החולים. "מחדל שחברת כנסת לא באמת יכולה להביא ילדים לעולם תוך כדי כהונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/22 18:01 ד בשבט התשפב

הצעת החוק של שירלי פינטו: "קשה להיות אימא לתינוקת במקביל לכנסת"
פינטו בכנסת לאחר הלידה, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

חברת הכנסת שירלי פינטו, ילדה לפני כחודש את בתה כרם, אחות לנבות הבכור. מספר ימים לאחר הלידה, נאלצה פינטו להגיע להצבעות במליאת הכנסת, מלווה בתינוקת החדשה, לאחר שבאופוזיציה סרבו להעניק קיזוז. 

"קשה להיות אימא לתינוקת במקביל לחברת כנסת כשאין מנגנון שמאפשר זאת, פרט לקיזוזים", כתבה הערב (ה') חברת הכנסת מימינה בחשבון הטוויטר שלה. "לכן, אני שמחה לבשר שהגשתי הצעת חוק שתאפשר הצבעה מרחוק לחברות כנסת יולדות, ח״כים שנמצאים באבל או כאלה שמאושפזים בבית החולים". 

"זה נכון, זה הוגן, וזה עולה בקנה אחד עם עיקרון שוויון ההזדמנויות"

בטור אותו פרסמה ב"גלובס", הסבירה פינטו: "מעבר לעובדה 'השולית' שזה מחדל כאשר חברת כנסת לא באמת יכולה להביא ילדים לעולם תוך כדי כהונה מכיוון והעניין מצוי בלאקונה, יש לנושא טעם לפגם שבעתיים, בכל מה שקשור לאמירות נורמטיביות היוצאות מכנסת ישראל אל המשק".


(פינטו מגיעה למליאת הכנסת עם כרם בתה)

"נכון, היו לפניי חברות כנסת שילדו בתקופת כהונתן, כולל חברתי חה"כ שרן השכל, ציפי חוטובלי, גילה גמליאל ועוד רבות אחרות. כולן, ככלל, (כולל אותי) הסתמכו על מנגנון הקיזוזים, לעיתים הצליח להן, ולעיתים לא, וזה הסיפור בתכליתו: הזכות הבסיסית והקריטית ביותר למשכב לידה, נתונה נטו תחת חסדיהם של "הצד השני" וזו פרקטיקה שצריכה להיעלם מן העולם".

בסיום הטור הארוך, כתבה: "זה נכון, זה הוגן, וזה עולה בקנה אחד עם עיקרון שוויון ההזדמנויות, בו אני מאמינה ואותו אני מקדמת בכנסת. לאנשים עם מוגבלות כן, וגם לנשים שכל חטאן השערורייתי הוא שהן נבחרו לכנסת ישראל ובחרו להביא ילד לעולם, באותו הזמן".