אם הייתי בן הזוג של שירלי פינטו הייתי מתבייש

חברת הכנסת מימינה הגיעה לכנסת יחד עם התינוקת הקטנה, ימים ספורים לאחר הלידה. אם נעזוב רגע בצד את הניצול הציני של הסיטואציה הרגישה, נשאר עם שאלה אחת - איפה בעלה של שירלי פינטו?

מאיר כהן מאיר כהן, חדשות כיפה 15/12/21 21:27 יא בטבת התשפב

אם הייתי בן הזוג של שירלי פינטו הייתי מתבייש
שירלי פינטו עם התינוקת במליאת הכנסת, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

אחת הדמויות בסדרה סופרסטור - סדרה שמזכירה קצת את קופה ראשית, אבל פי אלף יותר טובה, היא איימי - אם חד הורית שבקושי סוגרת את החודש, נפרדת מבן הזוג שלה כשהיא בהריון. כמה חודשים לאחר מכן היא יולדת. מאחר והיא דמות מרכזית בסדרה, כצופה תהיתי מה יעשו עם הדמות עכשיו, כשהיא צריכה להיות בחופשת לידה.

תמים שכמוני, לא חשבתי שגם בסדרה קומית עלולים לעשות לך כווץ' בלב. איימי מתברר לא החזיקה בוותק המתאים בעבודה ולכן לא היתה זכאית לחופשת לידה, והבוס, הנחמד יש לציין, חייב אותה להגיע למשמרת יומיים לאחר הלידה. תצאו רגע מהפריים הקומי, מדובר בסיטואציה כואבת. אגב, מי שנשאר עם התינוקת בבית הוא האקס שלה. 

לפני כשנה רעייתי ילדה את ביתנו הראשונה, אשתי היתה ועודנה גיבורה, ללא ספק, אבל יומיים לאחר הלידה היא היתה צריכה לנוח, גם שבועיים אחר כך, וגם חודש אחר כך. לחשוב שהיו מחייבים אותה לחזור לעבודה שבוע לאחר הלידה שלא מבחירה, גורם לי לכאוב ולרתוח מזעם. 

ולעניינינו. שירלי פינטו, ילדה בשעה טובה לפני ימים ספורים את בתה השניה, כרם, ובכנסת כמו בכנסת הטרללת חוגגת. לפינטו לא נמצא קיזוז מתאים, והיא אולצה או נאלצה - תלוי את מי שואלים, להגיע לכנסת ולהצביע יחד עם הקואליציה בהצבעות שעלו היום.  

מצד אחד הקואליציה חגגה על המקרה האנושי המצער, נפגעה והזדעזעה בשביל שירלי פינטו על הטרטור שחוותה, ורכבה על הסיטואציה כל הדרך אל הלייק לא לפני שהפיצו לכל עבר, תמונות של היולדת המאושרת ובתה הקטנה במליאת הכנסת. גם האופוזיציה הביעה את הזעזוע שלה כדרכה, וציפתה שאת סידורי הבייביסיטר של הח"כית הנורווגית, יפתרו ביניהם השרים בקואליציה, ולא יבקשו מהם טובות. 

"באמת נוח לו לראות את תינוקת בת שבוע מטורטרת בכנסת רק בשביל כמה תמונות שיעשו כותרות?"

אני לא נכנס לקרקס שעשו סביב ההצבעות והקיזוזים כי לא על זה העניין. אני רוצה לגעת בנקודה פשוטה יותר. איפה לעזאזל נמצא בעלה של שירלי פינטו, למה הוא לא נשאר עם התינוקת בבית? הוא רואה את הקרקס שעושים מאשתו ובתו בת השבוע ופשוט שותק? האם נוח לו לראות את התינוקת נגררת להצבעות בכנסת רק בשביל כמה תמונות שיעשו כותרות? או בשביל ציוץ מזועזע של ראש הממשלה בנט? (ציוץ שהתגלה כאופורטוניזם מביך לאור דברים אחרים שצייץ לאחר הלידה הקודמת של אותה פינטו). מה קורה כאן? הוא לא רואה שהוא ניצב בהצגה הכי טובה בעיר?  

שירלי פינטו עם התינוקת במליאת הכנסת

שירלי פינטו עם התינוקת במליאת הכנסת צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

אין לי תלונות לחברת הכנסת פינטו, כנראה שהיה לה מאוד חשוב להגיע לכנסת היום, בין אם זה נבע מלחץ שהופעל עליה מראשי הקואליציה שרצו שעבודת הכנסת תמשיך לדפוק כמו שצריך, ובין אם זה בגלל שפינטו חשה מחויבות לעבודתה כפרלמנטרית.

התנהגות בן הזוג של פינטו, שלא עמד על רגליו האחוריות ודרש שימצא פתרון הגיוני, או שלא נשאר עם התינוקת בבית בשם ההיגיון הבריא, נראית כאילו באה להוכיח שכל הסיפור הזה הוא סיבוב יחסי ציבור ציני מתוכנן על גבם של אזרחים במטרה לגרום להם "להזדעזע מהאופוזיציה", סיבוב שנועד להשיג נקודות תקשורתיות. אין בנמצא סיבה שפויה ונורמלית להוציא תינוקת לסיבוב דאווין במשכן הכנסת כשהיא בת פחות משבוע, וגם אם כן בטח שלא בצורה הזאת.

אני לא בא לחלק ציונים לזוגיות של אחרים, אבל כל בן זוג נורמטיבי בסביבה בה אני חי, היה מנסה למצוא פתרון לסיטואציה, ולא היה נותן לבת הזוג שלו ולתינוקת הטרייה שלו, להפוך לגימיק של הבוס שלה. לא כדי שתוכיח לציבור מסירות לתפקיד, ולא כדי להגיע ולסגור כמה דברים בעבודה שבוע אחרי הלידה, כי "מה לעשות הלידה באה בהפתעה".

גבר, תישאר עם התינוקת בבית, היא לא צריכה לסבול את הטרלול הזה בשבוע הראשון שלה בעולם, והיולדת -  בת הזוג שלך, אם היא לא מרגישה עייפה ולא רוצה לנוח שיהיה לה לבריאות זו בחירה שלה. אבל, בשבילך, כדי שזה יראה טוב וגם נכון, תוציא את התינוקת מהמשוואה היחצ"נית - היא לא חלק מהמשחק הציני הזה.  

(באדיבות ערוץ הכנסת)