שירלי פינטו עם התינוקת במליאה | וליד טאהא זעם על שקד ונטש

אחרי שבאופוזיציה סרבו לקזז את חברת הכנסת פינטו, היולדת הטרייה הגיעה למליאת הכנסת עם התינוקת החדשה. בכיר באופוזיציה: "מי שהביא את שירלי פינטו להצביע זה אביר קארה" | חבר הכנסת טאהא זעם על השרה שקד ונטש את המליאה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/12/21 15:58 יא בטבת התשפב

שירלי פינטו עם התינוקת במליאה | וליד טאהא זעם על שקד ונטש
שירלי פינטו והתינוקת במליאה, צילום: נועם מוסקוביץ' דוברות הכנסת

מראה חריג במליאת הכנסת. חברת הכנסת שירלי פינטו מסיעת ימינה שילדה רק ביום חמישי האחרון הגיעה היום (ד') למליאת הכנסת אחרי שבאופוזיציה סרבו להעניק קיזוז ליולדת הטרייה. פינטו הגיעה יחד עם התינוקת החדשה, כרם, וזכתה לחיבוקים מחברי הכנסת.


(פינטו במליאה).

במהלך הדיונים חברי הכנסת הופתעו לראות את פינטו נכנסת למליאה כשהיא אוחזת בתינוקת קטנה. חברי הקואליציה ברכו במזל טוב ובאופוזיציה צעקו על הקואליציה כי זוהי אשמתם. "אביר קארה אשם בכך שהיא הגיעה", צעק ינון אזולאי מש"ס.

בכיר באופוזיציה תקף את הקואליציה ואמר, "מי שהביא את שירלי פינטו להצביע זה אביר קארה, משום שבימינה חוץ מלקרוא אחד לשני "מפלגה של מטומטמים", לא מסוגלים אפילו ליישר שורות בהצבעות במליאה. כשימינה תקיים את הבטחותיה היא גם תוכל לבקש קיזוזים".

לאחר גל הגינויים שהוציאו בקואליציה להחלטה החריגה של ראשי סיעות הקואליציה שלא לקזז את פינטו, ל"חדשות כיפה" נודע מה ההסבר שקיבלו חברי הכנסת של מפלגת ימינה להתעקשות של האופוזיציה.

גורם במפלגת העבודה סיפר לנו כי במהלך ישיבת הסיעה שהתקיימה היום נאמר לחברי הכנסת כי הסיבה לעיצומים של האופוזיציה היא ויכוח סביב איוש הוועדות. על פי הגורם בין הקואליציה לאופוזיציה קיים ויכוח עז על הרכב ועדת הכספים, בעוד הקואליציה מחזיקה ברוב של שניים, באופוזיציה דורשים לצמצם את הרוב לרוב דחוק של אחד. בעקבות התעקשות הצדדים באופוזיציה חזרו להילחם בקואליציה בכל הכלים שעומדים לרשותם, בין היתר, סירוב לקזז את ראש הממשלה, שר הביטחון ואפילו חברת כנסת שילדה לאחרונה.

טאהא זעם על שקד ונטש את המליאה: "מפיצה שקרים"

חבר הכנסת ווליד טאהא מרע"מ, זעם על התנהלותה של שרת הפנים איילת והתנהלותה בחוק החשמל שאותו מקדמת מפלגתו. טאהא טען שהיא מפיצה שקרים על גובה התשלום שיעלה למי שירצה להתחבר לחשמל אחרי שהחוק עובר: "לכל אלה שאמינו לה, העלות היא בדיוק אותה עלות שישלם תושב לרשות מקומית. זה לא יקר ולא זול. פשוט מאוד, יש תעריף שמופעל לגבי כולם ואין שום דבר מיוחד אחר".

חבר הכנסת איתמר בן גביר מסר בתגובה: "משחקי החשמל של טאהא  ושקד הם הצגה אחת גדולה. שקד שאיבדה את המצפון, תאבד את הנגב, תתקפל ובסוף תתמוך בחוק חשמל לעברייני בנייה בלתי חוקית. הכיסא בממשלה יותר חשוב לשקד מהנגב. בושה".

נציין כי חוק החשמל היה בצו משנת 2014 והוארך ב-2017 ובשנת 2019. החוק לא עוסק בחיבור חשמל בפזורה הבדואית בנגב אלא רק איפה שיש תכנית כוללנית או מפורטת בהן הרשות רוצה להסדיר את אותן תכניות. כל אזרח שרוצה להסדיר את ביתו ולחברו לחשמל נצרך בתשלום אגרות והיטלים, סכום שיכול להגיע לכדי 200 אלף שקלים. בפזורה אין תכניות כוללניות ומפורטות ואין הסדרה כלל. ההסדרה היא אינטרס של המדינה וגם של התושבים.