הקואליציה נגד האמירה "תתי אדם" של יאיר גולן

לאחר אמירתו של סגן שרת הכלכלה וסגן הרמטכ"ל לשעבר נגד מתנחלי חומש, בקואליציה תוקפים את יאיר גולן. "מתיישבי חומש הם חלוצים, מיישבי הארץ ואוהביה. הישיבה בחומש מפיצה תורה ואור, שמגרש מעט מן החושך הזה", כתבה איילת שקד

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 06/01/22 12:07 ד בשבט התשפב

הקואליציה נגד האמירה "תתי אדם" של יאיר גולן
יאיר גולן, צילום: Miriam Alster/Flash90

סגן שרת הכלכלה וסגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן התראיין הבוקר ליעקב אילון בתכנית "כנסת הבוקר" בערוץ הכנסת והשתלח במתיישבים בחומש. בין היתר הוא כינה אותם "תתי אדם" ו"קילקולו של העם היהודי". לאחר הדברים ההלו בקואליציה תוקפים את גולן.

"אנשים שבאים ומיישבים מקום שפונה כחוק, לא אמור להיות של אף אחד. כשהייתי מפקד איו"ש לא הסכמתי לאף אחד לחזור ולהתיישב שם, ועכשיו הם זועקים את זעקתם איך יעלה על הדעת. בושה וחרפה", אמר גולן בראיון. "אותם אנשים פורעים בכפר בורקה, מנתצים מצבות, אנחנו היהודים שסבלנו מפוגרומים עושים פוגרומים. אלו לא אנשים, זה תתי אדם, אנשים בזויים, קילקולו של העם היהודי. צריך להוריד אותם בכוח מהמקום ולהחזיר את הסדר למקום" הוסיף גולן.

ראש הממשלה בנט בעצמו הגיב לדברי גולן וכתב: "דבריו של יאיר גולן על המתיישבים בחומש מזעזעים, מכלילים וגובלים בעלילת דם. ההתיישבות ביהודה ושומרון היא החלוציות של ימינו. ״לא ארץ נוכרייה לקחנו… כי אם נחלת אבותינו".

בתגובה לדבריו של בנט, גולן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "התייחסתי בדבריי למשחיתי קברים, תוקפי תמימים, הורסי רכוש, לא להם. איך נכון להתייחס לאנשים כאלה, איך נכון לכנות אנשים שכאלה? הגיע הזמן לומר את האמת - זו לא היהדות שלנו".

גם איילת שקד הגיבה לדברים: "דבריו של יאיר גולן מחפירים ומביישים את עברו. מתיישבי חומש הם חלוצים, מיישבי הארץ ואוהביה. הישיבה בחומש מפיצה תורה ואור, שמגרש מעט מן החושך הזה. יאיר גולן ימשיך לברבר עצמו לדעת והחלוצים הנפלאים האלה ימשיכו ליישב את הארץ".

שר החוץ, יאיר לפיד: "אני מגנה כל שיח פוגעני שגורר את החברה הישראלית לקיצוניות מקטבת והרסנית. אני מצפה מחברי הקואליציה לתת דוגמא אישית של שיח מכבד והוגן גם כלפי מי שחושב אחרת מאתנו. היכולת שלנו לחיות כאן יחד תלויה באיך אנחנו מדברים על הדברים עליהם אנחנו חלוקים".

שר הביטחון, בני גנץ: "‏אני מגנה בתוקף את אמירתו של סגן השר גולן. כמי שביקר את משפחת דימנטמן ופגש בחלק מהאנשים שנמצאים בחומש, אני קובע כי לצד העובדה שיש לנהוג לפי חוק, מדובר באנשים ערכיים שאוהבים את הארץ והמדינה לא פחות מאף אחד אחר. כנבחרי ציבור, מוטלת עלינו החובה לקדם שיח מאחד ולא שיח מפלג".

תגובת שלמה נאמן, ראש מועצת גוש עציון, לדבריו של יאיר גולן: "סגן השר הבקיא בהיסטוריה כנראה נכנס להיסטריה. ההיסטריה שלו נובעת מהצלחת מפעל ההתיישבות. כדאי שיזכר בתקופות אפלות בהן השתמשו במושגים כאלה כלפי יהודים. ואנחנו נמשיך להצליח במלאכת ישוב הארץ".