יאיר גולן תקף את מתיישבי חומש: "תתי אדם" | בנט גינה: "עלילת דם"

סגן השרה תקף בחריפות את המתיישבים בחומש: "קילקולו של העם היהודי, צריך להוריד אותם בכוח מהמקום הזה". את הדברים אמר בראיון הבוקר, ובו הוסיף: "אותם אנשים פורעים בכפר בורקה, מנתצים מצבות". בנט הגיב: "דבריו של יאיר גולן על המתיישבים בחומש מזעזעים"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 06/01/22 10:02 ד בשבט התשפב

יאיר גולן תקף את מתיישבי חומש: "תתי אדם" | בנט גינה: "עלילת דם"
יאיר גולן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סגן שרת הכלכלה וסגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן התראיין הבוקר ליעקב אילון בתכנית "כנסת הבוקר", והשתלח במתיישיבים בחומש. בין היתר הוא כינה אותם "תתי אדם" ו"קילקולו של העם היהודי".

"אנשים שבאים ומיישבים מקום שפונה כחוק, לא אמור להיות של אף אחד. כשהייתי מפקד איו"ש לא הסכמתי לאף אחד לחזור ולהתיישב שם, ועכשיו הם זועקים את זעקתם איך יעלה על הדעת. בושה וחרפה", אמר גולן בראיון.

"אותם אנשים פורעים בכפר בורקה, מנתצים מצבות, אנחנו היהודים שסבלנו מפוגרומים עושים פוגרומים. אלו לא אנשים, זה תתי אדם, אנשים בזויים, קילקולו של העם היהודי. צריך להוריד אותם בכוח מהמקום ולהחזיר את הסדר למקום" הוסיף גולן.

בנט הגיב לדרבים הללו בטוויטר: "דבריו של יאיר גולן על המתיישבים בחומש מזעזעים, מכלילים וגובלים בעלילת דם. ההתיישבות ביהודה ושומרון היא החלוציות של ימינו. ״לא ארץ נוכרייה לקחנו… כי אם נחלת אבותינו.״"

סגן השרה יאיר גולן על גינוי בנט: "התייחסתי בדבריי למשחיתי קברים, תוקפי תמימים, הורסי רכוש לא להם. הגיע הזמן לומר את האמת - זו לא היהדות שלנו".

חגי סגל כתב בטוויטר בתגובה לדברים: "הביטוי ״תת-אדם״ היה חלק מהטרמינולוגיה הגרמנית בעת התהוות התהליכים המפורסמים שהאלוף גולן נזכר בהם בנאומו הבלתי נשכח". גם עמית סגל הגיב: "האיש שהשווה אותנו לנאצים משתמש בביטוי שהמציאו הנאצים. אילו רק היה איש אופוזיציה בטח היה פה זעזוע".

מתן פלג, יו''ר תנועת אם תרצו בעקבות השימוש בביטוי 'תת אדם' כלפי המתנחלים על ידי סגן השר יאיר גולן: ''האחרונים שהשתמשו במילים 'תת אדם' כלפי יהודים היו הנאצים. 
מדובר באמירה נוראה ומחפירה. ההבדל בין מחלוקת לבין דה הומניזציה קיצונית כלפי יהודים ושלילת זכות הקיום שלהם היא מזעזעת. אנו מזמינים את יאיר גולן לבקר ביד ושם ובמוזיאון לוחמי הגטאות כדי לרענן קצת את זיכרונו. בושה''.

חבר הכנסת יום טוב כלפון כתב בתגובה להתבטאות של יאיר גולן כנגד המתיישבים בחומש: "אני מגנה בתוקף את דבריו של ⁦‪יאיר גולן‬⁩ כנגד המתיישבים בחומש. השימוש במונח ״תתי אדם״ כלפי אחינו בני העם היהודי שמוסרים את נפשם ליישוב הארץ הוא בזוי! ‏שיח השנאה בין חלקי העם וחוסר הנאמנות לארץ ישראל הובילו היסטורית לפירוק ממשלות. יאיר,אם לא תרצה לשבת שוב 20 שנה באופוזיציה כדאי שתזכור זאת".