המערכת הפוליטית סופדת לטהרלב: "האיש ששיריו שזרו בליבנו את אהבת הארץ"

לאחר ההודעה על מותו של יורם טהרלב ממחלת הסרטן בגיל 84, שבועיים לפני יום הולדתו, סופדת לו המערכת הפוליטית: "עוד לא תמו כל פלאיו. לבי נחמץ בכאב גדול עם לכתו של ענק השירה הישראלית יורם טהרלב שהארץ זרמה בעורקיו", כתב הנשיא הרצוג. גם בנט ונתניהו ספדו לו

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 06/01/22 09:47 ד בשבט התשפב

המערכת הפוליטית סופדת לטהרלב: "האיש ששיריו שזרו בליבנו את אהבת הארץ"
יורם טהרלב, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

לאחר ההודעה על מותו של הסופר והמשורר בכירי המערכת הפוליטית סופדים למשורר המוערך והאהוב. ראש הממשלה נפתלי בנט, הנשיא יצחק בוז'י הרצוג ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו ספדו לטהרלב והעלו על נס את זכרו ושיריו.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ספד למשורר והסופר יורם טהרלב: "יורם טהרלב, האיש ששיריו שזרו בליבנו את אהבת הארץ, וסיפרו על אנשיה, פלאיה ומלחמותינו למענה, הלך מאיתנו הבוקר. קום והתהלך בארץ, עוד לא תמו כל פלאייך, גבעת התחמושת ויצירות רבות נוספות פרי עטו הפכו לנכסי צאן ברזל, פסקול של מדינה. שיריו ליוו את המדינה לאורך שנים - בעצב ובשמחות, בימי מלחמה ושלום. יורם הלך לעולמו, אך יצירתו תישאר איתנו לעד. יהי זכרו ברוך".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד למשורר יורם טהרלב: "עוד לא תמו כל פלאיו. לבי נחמץ בכאב גדול עם לכתו של ענק השירה הישראלית יורם טהרלב שהארץ זרמה בעורקיו, שהשמש עברה מעליו, ושכתב את היפים שבשיריה של האומה. פועלו העצום הוא נכס צאן ברזל שילווה אותנו לדורות. מילות שיריו וכתיבתו ימשיכו להאיר את דרכנו ויספרו את סיפורנו. תנחומיי הכנים בשם כל ישראל למשפחתו ואוהביו".

גם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ספד לטהרלב: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של המשורר יורם טהרלב. יצירותיו של טהרלב שזורות בסיפור הקמתה של מדינת ישראל. שירים רבים כמו ״גבעת התחמושת״ ו״שירו של צנחן״ נתנו השראה לדורות של לוחמים ותרמו לאחוות הלוחמים ולגבורת צה״ל. יורם עזב אך מנגינתו תמשיך ללוות אותנו לדורות. יהי זכרו ברוך".


(יונתן רזאל - חלקת אלוהים)