עמית סגל: זה הצעד שיבטיח שלפיד יכנס לתפקיד ראש הממשלה

על רקע ממשלת הרוטציה, חברי הקואליציה מתכננים להעלות את התקציב לשנים 2024-2023 להצבעה כבר בקרוב. מטרת המהלך, שיזם זאב אלקין, הוא להרוויח את הזמן שבין העברת התקציב לכניסת שר החוץ לתפקיד ראש הממשלה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 06/01/22 08:37 ד בשבט התשפב

עמית סגל: זה הצעד שיבטיח שלפיד יכנס לתפקיד ראש הממשלה
ראשי סיעות הקואליציה, צילום: רענן כהן

המודל הדו-ראשי של הממשלה שהמציאו נתניהו וגנץ בממשלה הקודמת בשימוש גם בממשלה הזו, אלא שכעת, לאחר התרגיל של נתניהו, בקואליציה מנסים להבטיח את קיומה של הרוטציה. שר החוץ וראש הממשלה החלופי, יאיר לפיד, מתעתד להיכנס לתפקיד ראש הממשלה לאחר נפתלי בנט. בכדי שהמהלך הזה יאובטח, הקואליציה יוזמת מהלך לפיו היא תאשר את תקציב 2024-2023 כבר בחודש מאי. כך פרסם אמש (ד') עמית סגל.

המטרה היא לגרום לחברי כנסת להצביע בעד המהלך כבר בשנה הראשונה לממשלה, כאשר כולם חוששים לתפקידם וסוף הקדנציה עדיין לא נראה באופק. ראש הממשלה נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן צפויים לתמוך במהלך.

הרעיון הוא כי אם יהיה פער של שנה ורבע בין העברת התקציב למועד הרוטציה, זה יקל על חלק מחברי הכנסת מהמפלגות ימינה, תקווה חדשה וכחול לבן לבלוע את שר החוץ בתפקיד ראש הממשלה בעתיד. כזכור, לאחרונה פורסמו הקלטות של בנט ושקד כאשר הם נשמעים מטילים ספק בקיומה של הרוטציה.

לאחר פרסום ההקלטות אמר לפיד: "יש לנו מטרה. לא יזיזו אותנו ממנה. לא בהדלפות והכפשות, לא בהקלטות סתר, לא בניסיונות לסכסך. המטרה חשובה מדי: לעבוד בשביל אזרחי ישראל. להעביר תקציב כדי לשים את המדינה על המסלול אחרי שנים של הזנחה". אז התכוון לפיד לתקציב של שכבר הספיק לעבור, ימים יגידו האם הדברים יחולו גם על התקציב של השנים 2023-2024.