אחרי ההקלטות המביכות, איילת שקד משנה גישה: "לפיד עושה עבודה טובה כשר חוץ"

שרת הפנים מתייחסת להקלטות שחשפו את עמדתה בנוגע לשותפה לממשלה ומתגוננת: "לא מתכוונת להתייחס להקלטות משיחות סגורות, בטח לא כשאני עצבנית". על התקציב: "קריטי למדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/21 22:05 כה בחשון התשפב

אחרי ההקלטות המביכות, איילת שקד משנה גישה: "לפיד עושה עבודה טובה כשר חוץ"
איילת שקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שבכירת ימינה הוקלטה בעודה מאשימה את שר החוץ יאיר לפיד בנזקים שהוא גורם לממשלה, היא מנסה להוריד את הלהבות. בראיון שהעניקה הערב (א') לקרן מרציאנו בתוכנית חיסכון של ערוץ 12, אמרה שקד כי לפיד בהחלט ראוי להיות ראש ממשלה. 

 

"אני לא מתכוונת להתייחס להקלטות משיחות סגורות, בטח לא כשאני עצבנית", אמרה שקד בראיון, "להקליט מישהו בשיחה סגורה זה דבר בזוי ושפל. אני דיברתי עם גנץ ולפיד והעניין הזה מאחורינו. אני לא אתייחס להקלטות כי איני לא אתן פרס למי שמועל באמון". 

כזכור, בהקלטות בלעדיות שהביא עמית סגל למהדורה המרכזית של, נשמעה שרת הפנים איילת שקד מאשימה את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בנזקים שהוא גורם לממשלה. "לפיד כל שבוע עושה לנו פיגוע ובנט מחלץ אותו"​​​​​​, תועדה אומרת בקולה למקורביה. 

 עוד עולה מהדיווח, כי שקד הוסיפה, "לפיד הוא אדם שטחי ועושה לנו פיגוע כל שבוע ובנט מחלץ אותו. הוא עשה את זה איזה שלוש פעמים - מול הירדנים, מול האמריקאים, ונפתלי חילץ, חד משמעית. ואף אחד לא יודע על זה".

על כך אמרה שקד, "שהצופה הממוצע יחשוב אם הוא היה מוכן שיקליטו אותו בשיחה סגורה עם אחד החברים או בני המשפחה שלו. באותה סיטואציה, קמתי בבוקר והיו תדרוכים נגדי של כמה מראשי הקואליציה וזו הייתה התגובה שלי בשיחה סגורה". 

עוד הוסיפה כי "לפיד עושה עבודה טובה כשר חוץ, יש הישגים למדינת ישראל בחודשים האחרונים. היו בהקלטות גם מחמאות ללפיד שלא שידרתם עכשיו". על העברת התקציב הצפויה במהלך השבוע אמרה, "האתגר של העברת התקציב השבוע הוא קריטי למדינת ישראל". 

בציוץ שכתב בנט בטוויטר בסוף השבוע ניסה להרגיע את המהומה: "יאיר לפיד הוא שר חוץ מצוין, שותף הגון וחבר. הפרסומים האחרונים לא משקפים את עמדתי, ובוודאי לא את מחויבותי להסכם עמו. לחצנו יד. מיום הקמת הממשלה, יאיר עושה מאמצים כבירים לשמור על יציבותה - בממלכתיות, ובאחריות. נתעלם מרעשי הרקע. התקציב יעבור, והממשלה תמשיך לקחת את ישראל קדימה."