עמית סגל חושף: יכולתי לכתוב טור שיפיל את הממשלה

הפרשן הפוליטי הבכיר חשף בפודקאסט "הון שלטון"של חברו נדב פרי, כי ערב הקמת הממשלה נפתלי בנט התקשר אליו. בנט ביקש ממנו להימנע מפרסום טור משותף אותו כתב עם קלמן ליבסקינד, שלפי בנט היה מונע ממנו להקים את הממשלה. סגל לא פירסם את הטור, ומסביר מדוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/22 19:29 ב בשבט התשפב

עמית סגל חושף: יכולתי לכתוב טור שיפיל את הממשלה
עמית סגל, צילום: פלאש 90

עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12 ובעל טור בידיעות אחרונות, חשף בריאיון לנדב פרי בפודקאסט 'הון שלטון' כי מעט לפני תחילת מבצע 'שומר החומות' ובאמצעו של המשא ומתן להקמת ממשלת השינוי, יו"ר ימינה נפתלי בנט הודיע לו כי אם יפרסם טור נגד הממשלה המסתמנת היא לא תוקם.

"אני כבר שחקן מעורב"

סגל סיפר: "בפעם הראשונה שכמעט עלה בידי לפיד ובנט להקים ממשלה, דיברתי עם קלמן ליבסקינד, ושנינו סיכמנו שממשלה עם רע"ם זו חציית כל הקווים, ואז אמרנו 'אולי נכתוב איזה טור ביחד, שהכותרת שלו היא שלליכוד אמנם מגיע להיות באופוזיציה אבל לעם ישראל לא מגיע כזאת קואליציה'".

"כתבנו את הטור יחד והתייעצתי עם אותם אנשים אם לכתוב אותו, ואני אומר לך בהערכה סבירה, שאם היינו כותבים אותו, כנראה לא הייתה קמה ממשלה. נפתלי בנט עצמו אמר לי את זה (שהיא לא תוקם). הוא אמר: 'תקשיבו אם זה מתפרסם אני לא אקים את הממשלה, שתדע'. התלבטתי מאוד אם לכתוב אותו, והחלטתי מאותם טעמים שאני לא אעשה את זה, כי המשמעות של זה הייתה שאני כבר שחקן מעורב. אתה כבר לא יכול לשחק", אמר סגל.

לאחר הדברים הללו של עמית סגל, ליבסקינד הבהיר היום בטוויטר כי את חלקו בטור הוא כבר פרסם: "הבהרה חשובה נוכח מעט בלבול שאני מזהה בפיד: אני את חלקי בטור המדובר פרסמתי עוד באותו היום שבו תוכנן המאמר המשותף להתפרסם".

"תרתום את שרה"

בציוץ שהעלה אמש (ב') סגל לחשבון הטוויטר שלו, ניצל את הוותק שצבר בתחום ההוצאה לאור ונתן טיפ לראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. סגל שיתף ידיעה של עיתון "הארץ" בדבר הספר החדש של יושב ראש האופוזיציה, בה נאמר כי נתניהו "שוקל לפרסם את ספרו הבא דווקא בהוצאה עצמית, בהשראת העיתונאי עמית סגל". על כך השיב הפרשן בעצה המעשית הבאה: "פנה חודש מהחיים לחתימות ותתכונן לרתום את שרה להפקה".