באופוזיציה חוגגים את אירועי הלילה: "הממשלה שוב הושפלה"

לאחר הלילה הסוער בו הוחבא חבר הכנסת יברקן ברכבו של יואב קיש, יריב לוין מגיב וכותב: "לצערי לא האמנו לרגע שהקואליציה תקיים אפילו סיכום אנושי כזה, והבאנו במפתיע ח"כ נוסף מהאופוזיציה שאיזן את הצבעתו של מפר הקיזוז". גם נתניהו בירך

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 30/12/21 13:27 כו בטבת התשפב

באופוזיציה חוגגים את אירועי הלילה: "הממשלה שוב הושפלה"
מליאת הכנסת, צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

לילה סוער במליאה: הקואליציה אמם חשבה שהרוב בידיים שלה, אולם ח"כ גדי יברקן מהליכוד הסתתר ברכבו של ח"כ קיש בחניון הכנסת והגיע בהפתעה להצבעה במליאה, למרות טענות לקיזוז מצד הקואליציה. יברקן פרסם הבוקר (ה') את גרסתו לאירועים וכתב: "אני בכלל תכננתי לנסוע חזרה הביתה ולא להשתתף ב-2 החוקים שנותרו. אבל הם התמכרו לפאניקה, לכן קשה להם להיגמל".

יריב לוין, חבר הכנסת מהליכוד ומרכז האופוזיציה, שיתף גם הוא בחוויותיו מהלילה: "הקואליציה ספגה הלילה מפלה כואבת. הפלנו להם חוק מושחת של העברת עשרות מליוני ש"ח לערוצי התעמולה שלהם. בהיעדר רוב הם נאלצו למשוך שני חוקים נוספים. כל זה קרה למרות שגם הלילה הם המשיכו להפר ברגל גסה כללי התנהגות בסיסיים בכנסת. ח"כ מהקואליציה היה מקוזז עם ח"כ מהאופוזיציה שכמה שעות קודם ליוותה את אביה למנוחות. כשבקואליציה הבינו שהם יפסידו בהצבעה, הנחתה יו"ר הקואליציה את אותו הח"כ להפר את הקיזוז ולהצביע".

הוא כתב: "אלא שלצערי לא האמנו לרגע שהקואליציה תקיים אפילו סיכום אנושי כזה, והבאנו במפתיע ח"כ נוסף מהאופוזיציה שאיזן את הצבעתו של מפר הקיזוז. האופוזיציה ניצחה בהצבעה. החוק נפל, הממשלה שוב הושפלה".

"אני מבקש להודות במיוחד לח"כ יואב קיש, על חלקו הגדול בעבודה שנעשתה הלילה, ליו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, וכמובן כל הכבוד והערכה עצומה לח"כ גדי יברקן, שלמרות שהוא מחלים מניתוח וסובל מכאבים, התגייס והגיע ברגע האחרון על מנת להפתיע את הקואליציה ולהבטיח את הפלת החוק".

נתניהו שיתף את הדברים של לוין וכתב: "ממשיכים בכל הכח עד שנפיל את ממשלת ההונאה המסוכנת הזאת. תודה לכל חברות וחברי האופוזיציה הלאומית!".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן