ראש הממשלה בנט בשיבא: "החיסון הרביעי בטוח, זה ודאי"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ביקר במרכז הרפואי שיבא-תל השומר, ושמע את תוצאות המחקר הראשוניות שערכה פרופ׳ גילי רגב אודות החיסון הרביעי. כמו כן, הוצגה בפני רה"מ היערכות בית החולים להמשך גל האומיקרון. בנט: "סופת האומיקרון הולכת וגדלה. המחקר הראשוני מלמד שתוך כשבוע מקבלת החיסון הרביעי יש עלייה של פי 5 במספר הנוגדנים בדם, החיסון הרביעי בטוח ועובד"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 04/01/22 16:11 ב בשבט התשפב

ראש הממשלה בנט בשיבא: "החיסון הרביעי בטוח, זה ודאי"
בנט בשיבא, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ביקר היום (ג') במרכז הרפואי שיבא-תל השומר. ראש הממשלה ביקר בחדר הבקרה של מחלקת הקורונה בבית החולים, שם הציג בפניו מנהל בית החולים, פרופ' יצחק קרייס, את היערכות המרכז הרפואי לגל האומיקרון ולהתמודדות עם קליטה רחבה של חולים. בנוסף, שוחח רה"מ בנט בשיחת וידאו עם חולה קורונה, יוני ניסים, שנמצא בביתו ומלווה ע"י המחלקה.

בהמשך הביקור, הציגה פרופ' גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים בשיבא, בפני ראש הממשלה תוצאות ראשוניות מהמחקר שביצעה אודות המנה הרביעית של חיסון הקורונה.

"הגל עכשיו ממש מזנק"

על התפשטות האומיקרון אמר בנט: "אני מסיים עכשיו ביקור בבית החולים שיבא. סופת האומיקרון הולכת וגדלה. קנינו חמישה שבועות יקרים מפז, שבהם מדינת ישראל נערכה. במהלך הביקור ראינו את היערכות בית החולים לקליטה של מספר גדול מאוד של מאושפזים קשים באומיקרון".

"הגל עכשיו ממש מזנק ואנחנו צפויים לרבבות מאומתים כבר בימים הקרובים. הבשורות הטובות הן שהחיסונים עובדים, ולכן מי שמתחסן ועוטה מסכה כראוי ככל הנראה לא יחלה קשה, וזה יעבור תוך כמה ימים. לכן, זה בידיים שלנו", הוסיף.

"בתי החולים ברחבי הארץ וקופות החולים נערכים גם לתרחיש סביר, אבל גם לתרחיש מחמיר. אנחנו, ממשלת ישראל, עושים הכל כדי לעמוד ביעד שלנו - לקיים את שגרת הכלכלה והמשק הישראלי ככל האפשר, תוך הגנה על הפגיעים ביותר בחברה".

"החיסון הרביעי בטוח, זה ודאי"

בנוגע לניסוי שהחל בשיבא על החיסון הרביעי אמר בנט: "אני שמח לבשר, יחד עם פרופ' קרייס ופרופ' רגב שעורכת את המחקר: המחקר הראשוני לגבי המנה הרביעית מלמד שתוך כשבוע מקבלת החיסון הרביעי יש עלייה של כמעט פי 5 במספר הנוגדנים בדם. ככל הנראה, זה יבטא רמת הגנה גבוהה הרבה יותר מאשר בלי אותה זריקה, גם ביחס להידבקות והדבקה וגם ביחס לתחלואה קשה. בעברית פשוטה - החיסון הרביעי בטוח, זה ודאי. החיסון הרביעי, בסבירות גבוהה מאוד, עובד".

"לכן, אני מאוד שמח שביומיים מאז ההכרזה על האפשרות לגשת לחיסון הרביעי, נרשמו כבר מעל 100,000 ישראלים להתחסן, או שכבר התחסנו. אתמול, מעל כ-20,000 מבוגרים. תנצלו את הזמן. מדינת ישראל לא רק שומרת על אנשיה שלה ואזרחיה שלה, מדינת ישראל נמצאת באמת בפסגת המחקר בעניין הקורונה. "כי מציון תצא תורה", ומשיבא תצא תורה. אנחנו מפה, לומדים את הנתונים ונותנים אותם לכל העולם, ודרך העבודה המסורה שלכם מצילים חיים, לא פחות", הוסיף.

"עברנו אתמול לילה קשה"

בדבריו, התייחס בנט לתאונת המסוק אמש: "עברנו אתמול לילה קשה וזה יום קשה למדינת ישראל. איבדנו שני בנים, שני טייסים, ממיטב בנינו, בתאונה בים. אני מבקש להשתתף בצערן של משפחות שחייני ופוגל על האובדן של סא"ל ארז שחייני ורס"ן חן פוגל, אנשים שמסרו את חייהם למען ביטחון ישראל, יום אחרי יום, לילה אחרי לילה. אני גם מבקש לאחל החלמה מהירה לפצוע".

בביקור השתתפו מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' יצחק קרייס, משנה למנכ"ל שיבא, פרופ' ארנון אפק, מנהלת טיפול נמרץ, ד"ר יעקב חביב, מנהל בית החולים לילדים, ד"ר איתי פסח וגורמי מקצוע נוספים.


(מדברי בנט על התאונה אמש)