"איש של ערכים": חברים ומשפחה סופדים לטייסים שנהרגו בהתרסקות המסוק

אחרי שקיבל את הבשורה הקשה מכל, אביו של חן פוגל שנהרג אמש בהתרסקות המסוק ספד לבנו: "כל כולו היה מוקדש לצבא" | מכרת המשפחה על ארז שחייני: "אדם מיוחד במינו שהקסים את כולנו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 04/01/22 14:00 ב בשבט התשפב

"איש של ערכים": חברים ומשפחה סופדים לטייסים שנהרגו בהתרסקות המסוק
הטייסים שנהרגו בהתרסקות המסוק, צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל מוסר כי לוויתו של רס"ן חן פוגל ז"ל שנהרג אמש (ב'), תיערך היום (ג') בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה, ולוויתו של סא"ל ארז שחייני ז"ל בשעה 19:00 בבית העלמין במשגב. שתי המשפחות ביקשו להימנע מסיקור תקשורתי של הלוויות.

ירון פוגל ספד לבנו חן ואמר: "הוא היה איש של ערכים. הוא היה ילד אינטליגנטי, נבון, חכם וחברותי, הוא גדל פה בחיפה, אחר כך נסענו לשנתיים לקנדה, הוא כל כך התגעגע לארץ שאחרי שנה חזר לישראל. למרות שאשתי קיבלה הצעה להישאר בקנדה, הוא אמר לנו שהוא כל כך אוהב את הארץ, שהוא רוצה לחזור, אבל שאם נחליט להישאר - הוא יישאר איתנו כי הוא אוהב אותנו. זה בעצם מה שהחזיר אותנו".


(זירת ההתרסקות).

"מאז הוא הלך והתפתח", המשיך האב, "הוא היה בחוגי סיירות של הקרן הקיימת לישראל, עשה שנת שירות באופקים ואז התגייס לצה"ל. הוא היה כל כך ערכי שאמר 'אני אלך ואתגייס לטופ' כי זימנו אותו לקורס טיס למרות שהוא רצה סיירות. הוא אמר 'הזמינו אותי לקורס טיס, אז למרות שאני לא רוצה להיות טייס מה יש לי להפסיד. אני אתחיל מהטופ, ואם אפול - אפול לסיירות'. כמובן שהוא סיים קורס טיס".

"חן היה איש של ערכים"

האב הוסיף וסיפר על השיחה האחרונה עם בנו, "הוא לא היה מגובש עם עצמו, הוא היה כל כולו בצבא. הוא היה בתפקיד סגן, 'סמל ב' זה נקרא, סגן מפקד טייסת. העבודה היא מבוקר עד לילה וכל כולו היה מוקדש לצבא. הוא לא היה איש של טיס, הוא היה איש של ערכים. הוא הגיע להיות טייס בגלל הערכים שלו, בגלל האהבה שלו לארץ, בגלל הציונות שלו. זה לא היה בתוכניות שלו להיות טייס. אני הייתי חובל וסגרתי איתו מעגל שהוא היה במסוקים של חיל האוויר שמתעסקים עם חיל הים".

שברי המסוק בזירת ההתרסקות

שברי המסוק בזירת ההתרסקות צילום: Alon Nadav/Flash90

על השעות הקשות אתמול סיפר, "עברנו אתמול סיוט מתמשך, אני לא מאשים אף אחד, זה בסדר. לוקח זמן להגיע לבית של האבלים, ראינו ב-ynet את ההודעה ולא הצלחנו להשיג אף אחד ואף אחד לא הסכים לדבר איתנו עד שהגיעו כמובן לבשר את הבשורות הרעות".

לסיום אמר האב כי הוא רוצה שיזכרו ממנו, "את החיוך שלו, את החיים שלו, אדם שכולו טוב, אדם ששאף לעזור לזולת, שתמיד חשב על כדור הארץ ועל החיות ועל אנשים ואיך רק לעשות טוב בעולם". 

"ארז שחייני היה מיוחד במינו"

חברה של משפחת שחייני שאיבדה באסון את בנה, סא"ל ארז, סיפרה לחדשות 12: "הוא היה בן למשפחה מפוארת ומיוחדת במינה ממייסדי צורית. הוא היה ילד מקסים, חייכן, חכם, מיוחד במינו ומאוד חברותי שהקסים את כולנו, גדולים כקטנים".

"הוא היה בן מקסים גם להורים שלו, נכד מדהים לסבא שבן יותר מ-90, והוא היה אבא מקסים ובן זוג נפלא. מה אפשר להגיד. איש שעסק בדברים גדולים", סיכמה המכרה.