החל הניסוי לחיסון הרביעי: 150 עובדים בשיבא יקבלו את החיסון

לאחר שהוענק אישור לתרופה של פייזר, החלו במרכז הרפואי שיבא את הניסוי לקראת הענקת חיסון רביעי. "מחקר זה צפוי לשפוך אור על התועלת הנוספת שיש במתן מנה רביעית" אמרה פרופסור גילי רגב-יוחאי המובילה את הניסוי

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 27/12/21 10:57 כג בטבת התשפב

החל הניסוי לחיסון הרביעי: 150 עובדים בשיבא יקבלו את החיסון
צילום: Michael Giladi/Flash90

לראשונה בעולם: החל היום (ב') בבית החולים שיבא מחקר שבמסגרתו יינתן חיסון רביעי לקורונה. המחקר ייערך בהובלת פרופסור גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים במרכז הרפואי שיבא. במסגרת הניסוי קיבל היום רופא משיבא את החיסון הרביעי, כ-150 עובדים במרכז הרפואי צפויים לקבל את המנה הרביעית.

פרופ' רגב-יוחאי, המובילה את הניסוי אמרה כי במחקר נבחנה השפעת החיסון הרביעי על רמות הנוגדנים, על מניעת תחלואה ונבדוק את הבטיחות. עוד היא אמרה: "מחקר זה צפוי לשפוך אור על התועלת הנוספת שיש במתן מנה רביעית, נבין האם ולמי כדאי לתת מנה רביעית. מחקר זה ומחקרים קודמים שהוביל המרכז הרפואי שיבא, מאפשרים לחקור סוגיות העולות תוך כדי ניהול המאבק במגפה ולשמש את מקבלי ההחלטות בקביעת מדיניות הבריאות בישראל ובעולם".

"קחו אחריות על הבריאות ועל הפרנסה של כולנו"

בנט אמר על ההחלטה לגביי החיסון הרביעי: "זו בשורה נפלאה אשר תסייע לנו לצלוח את גל האומיקרון ששוטף את העולם. מדינת ישראל ממשיכה לעמוד בחזית ההתמודדות העולמית עם המגפה. אזרחי ישראל היו הראשונים בעולם לקבל את החיסון השלישי, ואנו ממשיכים להוביל גם עם החיסון הרביעי".

"אני קורא לכל מי שעומד בקריטריונים שקבעו חברי הוועדה - צאו להתחסן. קחו אחריות על הבריאות ועל הפרנסה של כולנו. החיסונים מצילים חיים", חתם בנט. המלצת הצט"מ והוועדה המייעצת היא לצאת למבצע בהקדם, תוך בחינת הנתונים בימים הקרובים. כך המליצו חברי הצט"מ והוועדה המייעצת לחיסונים:

  • מתן מנה רביעית לבני 60 ומעלה ומדוכאי חיסון, ובתנאי שעברו ארבעה חודשים מהמנה השלישית 
  • מנה רביעית לעובדי מערכת הבריאות, ובתנאי שעברו ארבעה חודשים מהמנה השלישית
  • להקדים מתן מנה שלישית לשלושה חודשים לאחר מנה שנייה, במקום חמישה חודשים, כחלק מההיערכות לגל החמישי 
  • המליצו עקרונית למנכ"ל משרד הבריאות על מתן מנה רביעית לבני 60 ומעלה ולמדוכאי חיסון, למי שעברו 4 חודשים מהמנה השלישית.

בתוך כך, אתמול (א') העניק משרד הבריאות אישור חירום לתרופה פאקסלוביד (Paxlovid), התרופה האנטי-ויראלית של חברת פייזר לטיפול בקורונה. פאקסלוביד היא תרופה אנטי-ויראלית הניתנת בטבליות, ומיועדת להינתן לחולי קורונה עם תסמינים קלים עד בינוניים, הנמצאים בסיכון גבוה לסיבוכי הקורונה.


(בנו של בנט מתחסן)