בצה"ל תוקפים את לשכת בנט: "סיכנה את הכוחות"

לאחר ירי הרקטות מעזה לתל אביב ביום שבת, תדרכה לשכת ראש הממשלה כלי תקשורת לגבי התקיפה הצפויה - עוד לפני שזו התרחשה. גורם בכיר: "חמאס קיבל הודעה מוקדמת" | לשכת בנט: "קשקוש מוחלט"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 04/01/22 10:11 ב בשבט התשפב

בצה"ל תוקפים את לשכת בנט: "סיכנה את הכוחות"
לוחמי הימ"מ עם בנט, צילום: דוברות המשטרה

בצה"ל העבירו ביקורת חריפה על לשכת ראש הממשלה נפתלי בנט, בעקבות תדרוכים שהועברו לכלי התקשורת ביום שבת, מה שלדברי קצינים בכירים בצבא "סיכן את הכוחות" במהלך תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה במוצאי שבת.

ראשיתם של האירועים ביום שבת בבוקר, כאשר רקטות שנורו מעזה נחתו מול חוף הים של תל אביב. בעקבות הירי - שחמאס טען לגביו כי בוצע בשוגג - החלו התייעצויות בצמרת הדרג הביטחוני והמדיני. ההתלבטות היתה אם להגיב, ואם כן - באיזו עוצמה. כך מפרסם הבוקר (ג'), הפרשן הצבאי של "ישראל היום", יואב לימור.


(בנט על התקיפות בעזה).

כמה מהגורמים סברו כי יש להגיב בעוצמה יחסית, מכיוון שכמה ימים קודם לכן בוצע ירי בסמוך לגדר בצפון הרצועה, שגרם לפציעתו הקלה של עובד קבלן מטעם משרד הביטחון.

אולם הקו הבולט בהתייעצויות היה כי יש לנקוט דווקא תגובה מתונה, זאת על רקע המאמצים להגיע להסדרה ברצועה. החשש היה שתגובה חריפה מדי תוביל לתגובת נגד של חמאס ולהידרדרות לא רצויה, בשעה שהשיחות עם ארגון הטרור נמצאות בעיתוי רגיש. גם המצרים הפעילו לחץ על ישראל לנהוג במתינות כדי להרגיע את המצב.

נזכיר כי בשבת האחרונה, קצת לפני השעה 07:00 בבוקר זוהו שני שיגורים מרצועת עזה לים התיכון אשר נפלו מול חופי גוש דן. לא הופעלה התרעה ולא בוצעו יירוטים, זאת בהתאם למדיניות, כך לשון ההודעה. בצה"ל מקיימים הערכת מצב באשר לתגובה אפשרית. לאחר הרקטות פרסמו כלי תקשורת פלשתיניים הודעה של גורמים ברצועה לפיה הירי נגרם בטעות, כתוצאה מתנאי מזג האוויר