ניצן הורוביץ על העומס במתחמי הבדיקות: "נוריד את הדרישה לבדיקות שהציבור חייב לבצע"

שר הבריאות התייחס לעלייה בתחלואה בפתח ישיבת הסיעה ואמר, "שינינו את מדיניות הבידודים, החזרנו את זה למצב שבו מחוסן שבא במגע עם מאומת לא נדרש לבידוד, וכך היום לגבי הבידודים של השבים מחו"ל"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 03/01/22 16:38 א בשבט התשפב

ניצן הורוביץ על העומס במתחמי הבדיקות: "נוריד את הדרישה לבדיקות שהציבור חייב לבצע"
תור לבדיקת קורונה בירושלים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט באוכלוסייה, ולאחר שמשרד הבריאות עדכן על עלייה במקדם ההדבקה ועל 6,562 מאומתים חדשים, התייחס לכך שר הבריאות, ניצן הורוביץ, בישיבת סיעת מרצ שהתקיימה היום (ב') ואמר, "כמו שהערכנו ותרגלנו, ההדבקה הרחבה שמתרחשת בכל העולם באומיקרון מגיעה גם הנה, נעבור גם את הגל הזה בהצלחה. התכוננו, נערכנו, ותרגלנו מראש".

מוקדם יותר היום, הודיעו במשרד הבריאות על עדכון המדיניות בכניסת זרים וכן עדכון רשימת המדינות האדומות, על כך אמר שר הבריאות, "זו מדיניות שקולה ומאוזנת שנמשיך להוביל. אנחנו לא מדברים במונחים של עונשים, פועלים מתוך ראייה שפויה ופרגמטית". 

"נרחיב יותר ויותר את היצע הבדיקות ועמדת הבדיקה, וניתן יהיה לבצע בדיקות גם במקומות עבודה מסוימים, בבתי חולים ובבתי ספר, ובמקביל נוריד את הדרישה לבדיקות שהציבור חייב לבצע". עוד הוסיף כי, "שינינו את מדיניות הבידודים, החזרנו את זה למצב שבו מחוסן שבא במגע עם מאומת לא נדרש לבידוד, וכך היום לגבי הבידודים של השבים מחו"ל, סיווג המדינות האדומות וכניסת זרים לישראל. מחוסן שחוזר מחו"ל לא יידרש לבידוד, אלא לבדיקה בלבד, במהלכה ימתין לתשובה בערך יום, וגם חזרנו למדיניות של כניסת לא-ישראלים לישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן