מתווה הכיתה הירוקה הסתיים: במידה ויימצא תלמיד מאומת, כל הכיתה תלמד מרחוק

הבוקר הסתיים מודל הכיתה הירוקה והוא לא חודש, אמש החליט בנט כי ילדים ואנשי הוראה מחוסנים שנחשפו לחולה מאומת, יבצעו רק בדיקה בבית הספר באמצעות נאמני הקורונה ולא יכנסו לבידוד. שאשא ביטון אמרה כי היא פועלת לאפשר לימודים פרונטליים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/22 09:22 א בשבט התשפב

מתווה הכיתה הירוקה הסתיים: במידה ויימצא תלמיד מאומת, כל הכיתה תלמד מרחוק
אילוסטרציה, צילום: Miriam Alster/FLASH90

מקדם ההדבקה לנגיף הקורונה עולה בהדרגה, ולאחר שהמספרים של המאומתים במשרד החינוך עלו בקצב מסחרר, מתווה הכיתה הירוקה לא חודש. ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לנושא ואמר כי "אנחנו פועלים ברגעים אלה למצוא פתרונות", וגם שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון התייחסה לכך.

לאחר שהתגלה חולה מאומת בכיתה, מודל הכיתה הירוקה איפשר לבדוק את כלל התלמידים בבדיקת קורונה והתלמידים לא נכנסו לבידוד. עם פקיעת המתווה ואי חידושו, במידה ויימצא חולה מאומת כל הכיתה תחויב לעבור ללמידה מרחוק. המספרים במערכת החינוך, כאמור, עולים והגיעו למספרים של 80,000 מורים ותלמידים בבידוד וכ-12,000 מאומתים לנגיף.

במסיבת העיתונאים אמש (א') עדכן בנט כי בנוגע למתווה החינוך ילדים ואנשי הוראה מחוסנים שנחשפו לחולה מאומת, יבצעו רק בדיקה בבית הספר באמצעות נאמני הקורונה ולא יכנסו לבידוד. ועדיין, סייג בנט, "נראה לימוד מרחוק בהיקפים לא מבוטלים".

"אנו ממשיכים לדרוש גם את המשך הכיתה הירוקה"

בפוסט שהעלתה לחשבון הפייסבוק שלה, כתבה השרה שאשא ביטון כי צו השעה הוא "יצירת ודאות והקלה על התלמידים והצוותים החינוכיים. בישיבת הממשלה הבוקר, הצגתי את המצוקה במתחמי הבדיקות העמוסים והתורים הארוכים - וביקשתי לאפשר לבצע בדיקות אנטיגן בבית או ע''י נאמני הקורונה בבתי הספר, כדי להקל על התלמידים ועל צוותי החינוך".

"בנוסף להמתנה הארוכה בתור לבדיקה, הנבדקים נאלצים להמתין זמן רב עד לקבלת התוצאה, מה שמשבש את פעילות החינוך הסדירה וגורם לאיבוד זמן יקר שבמהלכו הגן/הכיתה מושבתים. לדוגמה כשגננת ממתינה לתוצאה שלילית ולאחר מכן לפטור מבידוד - הדבר גורם להשבתת פעילות הגן כולו". 

שאשא ביטון עדכנה כי היא פועלת לשינוי המתווה בחינוך, כך שימנע למידה מרחוק במקרה של יישובים אדומים או כתומים גם אם אין תחלואה בכיתה או בבתי הספר. "לפי המתווה המוצע, לא ייסגרו בתי ספר וכיתות שלמות ללא אבחנה, אלא אך ורק בכיתה שיימצא בה מאומת לנגיף - במקרה זה, יחולו על התלמידים הכללים של מחוסנים ולא מחוסנים כפי שקיימים בקהילה". 

השרה ציינה בדבריה כי הילדים זקוקים למסגרת לימודים רציפה וליציבות נפשית, "אחרי שנתיים של חוסר וודאות. אנו חייבים להם את זה, ובשל כך אנו ממשיכים לדרוש גם את המשך הכיתה הירוקה לפחות ביישובים ירוקים וצהובים".


(מסיבת העיתונאים אמש)