בנט על העומסים בבדיקות הקורונה: "פועלים למצוא פתרונות"

מקדם ההדבקה עולה ואזרחים רבים ממתינים שעות ארוכות בתורים לבדיקת קורונה ברחבי הארץ. ראש הממשלה התייחס לכך בישיבת הממשלה ואמר: "מצב של עשרות אלפי מאומתים ביום קשה מאוד לניהול מבחינה לוגיסטית"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 02/01/22 15:50 כט בטבת התשפב

בנט על העומסים בבדיקות הקורונה: "פועלים למצוא פתרונות"
עומסים בבדיקת קורונה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מקדם ההדבקה לנגיף הקורונה עולה בהדרגה, ולאחר שהבוקר(א') התגלו בארץ 4,197 חולים חדשים לנגיף, אזרחים רבים מדווחים על תורים ארוכים לבדיקת קורונה. "בעניין האומיקרון – כולנו כבר מרגישים את העלייה בהידבקות ואנחנו צפויים לראות הכפלה, ואז הכפלה של הכפלה בימים הקרובים. שיהיה ברור, ככה זה עובד. גם אם יש מי מאיתנו שמעדיף להדחיק - בקרוב מאוד הוא כבר לא יוכל. יהיו עשרות אלפי מאומתים ביום כבר בזמן הקרוב", כך אמר ראש הממשלה נפתלי בנט מוקדם יותר היום בישיבת הממשלה השבועית. 

כבר אמש פרסמו חוקרים מהאוניברסיטה העברית אזהרה לפיה ההתפשטות המהירה צפויה להימשך בשבועות הקרובים, כך שמספרי הנדבקים בתרחיש האופטימי, יעברו בשבוע הקרוב את ה- 20,000 וימשיכו לעלות בשבוע השני של ינואר.

בדיקת קורונה

בדיקת קורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"מספר הנדבקים הגבוה יחד עם הסיכון המוערך לתחלואה קשה של מבוגרים עם חיסון שאינו בתוקף, צפוי ליצור עומס גבוה מאד בבתי החולים בחצי השני של ינואר. מכיוון שעיקר הנדבקים צפויים להידבק בשבועיים הקרובים, יש דחיפות גבוהה להשלמת החיסון בקרב האוכלוסייה שבסיכון. כמו כן, מספר הנדבקים הגבוה מעלה את הצורך במיקוד המאמצים במיגון האוכלוסייה שבסיכון". 

באשר לעומסים הרבים בתור לבדיקת קורונה, פעולה שתוכל לשחרר מבידוד המוני אנשים שנחשפו לחולים מאומתים על פי מתווה הבידודים החדש, אמר בנט, "במקביל לעומס הצפוי בבתי החולים, צריך לזכור, שגם מצב של עשרות אלפי מאומתים ביום, הוא קשה מאוד לניהול מבחינה לוגיסטית. אלה מספרים שהעולם לא הכיר, וגם אנחנו לא הכרנו. לכן, אנחנו רואים, למשל, עומס כבד בבדיקות ואנחנו פועלים ברגעים אלה למצוא פתרונות".