הקורונה עדיין כאן 5,000 מאומתים חדשים: חוקרים מזהירים מפני עומסים בבתי החולים

101 חולים נמצאים במצב קשה עקב נגיף הקורונה וחוקרים באוניברסיטה העברית מזהירים כי בתרחיש האופטימי, נתוני התחלואה יעברו בשבוע הקרוב את רף ה- 20,000 | בצה"ל מחדדים הנחיות למניעת התקהלויות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/01/22 19:11 כח בטבת התשפב

5,000 מאומתים חדשים: חוקרים מזהירים מפני עומסים בבתי החולים
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

משרד הבריאות מעדכן הערב (שבת) את נתוני התחלואה העדכניים, מהם עולה כי 5,466 מאומתים חדשים התגלו ביממה האחרונה, מתוך 139,050 בדיקות שנערכו לגילוי הנגיף, כאשר 101 חולים מוגדרים במצב קשה, מתוכם 27 מונשמים. 8,244 בני אדם נפטרו מאז פרוץ המגיפה בישראל. 

בתוך כך, חוקרי האוניברסיטה העברית מזהירים מפני התפשטות זן האומיקרון ואומרים כי ההתפשטות המהירה צפויה להימשך בשבועות הקרובים, כך שמספרי הנדבקים בתרחיש האופטימי, יעברו בשבוע הקרוב את ה- 20,000 וימשיכו לעלות בשבוע השני של ינואר.

"מספר הנדבקים הגבוה יחד עם הסיכון המוערך לתחלואה קשה של מבוגרים עם חיסון שאינו בתוקף, צפוי ליצור עומס גבוה מאד בבתי החולים בחצי השני של ינואר. מכיוון שעיקר הנדבקים צפויים להידבק בשבועיים הקרובים, יש דחיפות גבוהה להשלמת החיסון בקרב האוכלוסייה שבסיכון. כמו כן, מספר הנדבקים הגבוה מעלה את הצורך במיקוד המאמצים במיגון האוכלוסייה שבסיכון". 

לגבי הפער בין מקדם העליה בתחלואה הקשה למקדם העלייה במספרי הנדבקים, מסבירים החוקרים כי ייתכן שפער זה קשור בהמשך התפתחות גל הדלתא.

בצה"ל מחדדים את הנחיות הקורונה

במהלך סוף השבוע עדכנו הגורמים הרלוונטים בצה"ל כי 391 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאומתים לנגיף קורונה במצב קל. על כן, ההנחיות בצה"ל למניעת התקהלויות והדבקות מתירות התכנסות בשטח פתוח של עד 500 משתתפים, תוך שמירה על ריחוק חברתי ועטית מסכות בכפוף להחלטת מפקד היחידה. בשטח סגור- עד 50% מקיבולת השטח ולא יותר מ-350 משתתפים (הנמוך מבין השניים), ישיבה בריחוק ועטיית מסכות, בכפוף להצגת 'תו ירוק' או בדיקת PCR שלילת בתוקף.

מסיבת העיתונאים של גורמים במשרד הבריאות בסוף השבוע)