התפשטות הקורונה: כמעט 4,000 מאומתים; הבוקר נכנס לתוקפו מתווה הבידודים החדש

משרד הבריאות מפרסם הבוקר את מספרי המאומתים של אתמול: קרוב ל-4,000 מאומתים לקורונה אובחנו מתוך 135,885 שנבדקו. הבוקר נכנס לתוקפו מתווה הבידודים החדש. התרופה של פייזר צפויה לנחות בישראל בימים הקרובים

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 30/12/21 10:33 כו בטבת התשפב

התפשטות הקורונה: כמעט 4,000 מאומתים; הבוקר נכנס לתוקפו מתווה הבידודים החדש
בדיקות קורונה. תמונת ארכיון, צילום: Yossi Aloni/Flash90

לאחר כניסת מתווה הבידודים החדש לתוקפו, משרד הבריאות עדכן כי 3,947 מאומתים לקורונה אובחנו אתמול (ד'). נבדקו מעל ל-135 אלף ישראלים. היום עד לשעה 08:30 אובחנו עוד יותר מ-1,000 ישראלים כחיוביים.

הבוקר נכנס לתוקפו מתווה הבידודים החדש

במתווה הבידודים החדש שנכנס לתוקף אין כל אבחנה בין הווריאנטים, כך שאין כל השפעה לזן החדש, אומיקרון. הנחשפים יבצעו בדיקת אנטיגן מוסדית (לא ביתית). במידה והתוצאה שלילית – ימשיכו בשגרת חייהם ויהיו פטורים מבידוד. במידה והתוצאה חיובית – יבצעו בדיקת PCR וישהו בבידוד עד לקבלת תוצאה. כאן המתווה המלא.

שיעור החיוביים עמד על 2.93%, המספר הגבוהה מאז סוף ספטמבר. מקדם ההדבקה ממשיך לעלות ועומד על 1.62. נכון להיום ישם 94 חולים שמצבם מוגדר קשה, מתוכם 38 מונשמים. 8,243 נפטרים במצטבר מפרוץ המגפה.

התרופות נגד קורונה מיועדות לטיפול ביתי 

כזכור, בתחילת השבוע העניק משרד הבריאות אישור חירום לתרופה פאקסלוביד (Paxlovid), התרופה האנטי-ויראלית של חברת פייזר לטיפול בקורונה. פאקסלוביד היא תרופה אנטי-ויראלית הניתנת בטבליות, ומיועדת להינתן לחולי קורונה עם תסמינים קלים עד בינוניים, הנמצאים בסיכון גבוה לסיבוכי הקורונה.

התרופה מעכבת את פעילותו של אנזים הפרוטאז שהינו הכרחי בתהליך השכפול של הנגיף בגוף. התרופה מיועדת לטיפול ביתי, והיא צריכה להינתן שלושה עד חמישה ימים מתחילת התסמינים. משך הטיפול הינו חמישה ימים. משרד הבריאות וחברת פייזר חתמו על הסכם לרכישת התרופה, והיא צפויה להגיע בימים הקרובים לישראל.


(האומיקרון כבר כאן- מתחסנים עכשיו!).