דיון 40 החתימות בנט על הגעתו לכנסת: "מעשה חסר אחריות" | נתניהו: "אזרחי ישראל יעיפו אתכם בהזדמנות הראשונה"

ראש הממשלה הגיע למליאה בעקבות לחץ מצד האופוזיציה, שביקרה את החלטתו להימנע מהכנסת למרות החשד לאומיקרון בקרב משפחתו. בנט לנתניהו: "הותרת את מדינת ישראל במצב הקשה ביותר, עוד ידובר על כך בדברי הימין"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 27/12/21 20:22 כג בטבת התשפב

בנט על הגעתו לכנסת: "מעשה חסר אחריות" | נתניהו: "אזרחי ישראל יעיפו אתכם בהזדמנות הראשונה"
בנט ביציע המבודדים, צילום: נועם מושקוביץ/דני שם טוב דוברות הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט התייצב היום (ב') במליאה לדיון 40 חתימות, זאת לאחר שהאופוזיציה אילצה אותו להגיע למרות הבידוד בו הוא שוהה מאז התגלה כי בתו חיובית לקורונה, בחשד גבוה לאומיקרון. כזכור, החוק מאפשר לקיים דיון כזה אחת לחודש, והאופוזיציה אוספת 40 חתימות של חברי כנסת כדי לחייב את ראש הממשלה להשתתף בדיון, בנושא "מדיניות הממשלה הפוגעת בריבונותה של ישראל: פתיחת קונסוליה פלסטינית בירושלים והלוואות ענק לפלסטינים בגובה חצי מיליארד שקלים" ולהשיב לטענותיהם. 

בוועדת הכנסת דנו כיצד יתנהלו הדברים, ומרכז האופוזיציה, חבר הכנסת יריב לוין שיגר מכתב דחוף ליושב ראש הכנסת, מיקי לוי ובו הועלתה הדרישה לפיה בנט יגיע לכנסת בכל זאת, כיוון שמדובר ב"אחד הכלים החשובים שבידי האופוזיציה והכנסת כולה, לצורך ביקורת על עבודת הממשלה ומעקב אחר פעולותיה". במכתבו ציין לוין כי לא מדובר בפעם הראשונה שבה ראש הממשלה נאלץ לשהות בבידוד, וקיימים תנאים המאפשרים זאת, כדוגמת יציע המבודדים. 

"נפתלי, תניח את המפתחות ולך לעשות לביתך. בשבילך, לך"

"ממשלת הטרלול שהקמת,  הדיל הגאוני שרקחת, לא טובים למדינת ישראל, רעים מאד לעם ישראל", אמר יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', "אבל את זה אתה יודע וזה לא גורם לך לחשב מסלול מחדש, למרבה הצער מי שמכיר אותך מקרוב לא מופתע מכך. אז בוא נדבר על מה שבאמת חשוב לך: בוא נדבר עליך, על נפתלי בנט. נפתלי. זה לא נראה טוב, זה לא מוציא אותך טוב, אתה הופך לקוריוז ולבדיחה מהלכת בעיני כל יושבי המשכן הזה, אופוזיציה וקואליציה כאחד. אין אחד בתקשורת או בציבור שבאמת מתייחס אליך כאל ראש ממשלה. צוחקים עליך מאחורי הגב. בשבילך נפתלי, לא מאוחר עדיין, תניח את המפתחות ולך לעשות לביתך. בשבילך, לך". 

סמוטריץ

סמוטריץ צילום: נועם מושקוביץ/דני שם טוב דוברות הכנסת

בעודו נואם מיציע המבודדים, מתח ראש הממשלה ביקורת חריפה על האופוזיציה, שאילצה אותו להגיע למרות הבידוד. "לעניין הקונסוליה, בימים רגילים, אין לי דעה מיוחדת על המאבקים הפנימיים בתוך הליכוד. מה שנקרא - מאחל בהצלחה לשני הצדדים. אבל חבר הכנסת ניר ברקת, שמנסה, אם אני מבין נכון, לאתגר את נתניהו - קיבל עצה - תעשה הרבה רעש סביב הקונסוליה בירושלים. תיסע לוושינגטון, תחזור מוושינגטון, תארגן עצומות, זה נושא חזק".

ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, שעלה לנאום אחרי בנט תקף את מחליפו: "גל טרור שוטף את הארץ והממשלה לא עושה כלום כי לא מרשים לה לעשות. רע״מ מונעת זאת אחרת היא תפיל את הממשלה. כשהממשלה תלויה בשותפים תומכי טרור כמו רע"מ - אפשר באמת להילחם בטרור? מה הפלא שהשר לביטחון פנים תוקף את המתיישבים, במקום לתקוף את המחבלים".