נתניהו בדיון 40 חתימות בכנסת: "בנט חלש ושותק"

הציונות הדתית אספה את הנדרש ובכנסת התקיים דיון בנוכחות ראש הממשלה. נתניהו תקף את בנט שאמר: "אין משא ומתן להקמת מדינת טרור בלב הארץ" וכינה אותו "גדול מוליכי השולל". הקואליציה, שבחרה להחרים את הדיון עקב סירוב האופוזיציה לקיזוזים, הפסידה בהצבעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/21 18:31 ד בכסלו התשפב

נתניהו בדיון 40 חתימות בכנסת: "בנט חלש ושותק"
נתניהו בכנסת, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט התייצב היום (ב') בכנסת לאחר שנאספו 40 חתימות של חברי הכנסת, המחייבות אותו להגיע למליאה, זאת ביוזמת מפלגת הציונות הדתית. דיון כזה ניתן לקיים אחת לחודש. על פי חוק יסוד הממשלה בדיון שכזה צריכים להיות נוכחים גם ראש הממשלה וגם ראש האופוזיציה. הפעם האחרונה בה נערך דיון כזה הייתה באמצע החודש שעבר, אז טען בנט בתגובה להאשמות שהופנו נגדו כי "התקציב נלקח בשבי שלוש שנים". 

בבקשה לקיום הדיון כתבה מפלגת הציונות הדתית: "מאז הקמת ממשלת בנט-עבאס חודש התהליך המדיני עם הרשות הפלסטינית. שר החוץ וראש הממשלה החליפי הציג תוכנית מדינית בה הוא פורס את אבני הדרך לחידוש התהליך המדיני להקמת מדינת טרור בלב ארץ ישראל, והוא מקדם את התכנית מול מנהיגים זרים, ללא כל התנגדות מצד שותפו בנט".

מליאת הכנסת במהלך הדיונים על התקציב

מליאת הכנסת במהלך הדיונים על התקציב צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ/דני שם טוב

יוזם הדיון חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר: "הממשלה מקדמת תהליך מדיני, זה לא משנה כמה בנט יכחיש הרי למילים שלו שום אין ערך. יאיר לפיד כשר החוץ ובני גנץ כשר בטחון החזירו את אבו מאזן מכחיש השואה למרכז הבמה ואיתו את הלחץ הבינלאומי". חבר הכנסת יואב קיש הוסיף בדיון: "נפתלי בנט מסוכן לישראל? אני הולך לנמק מאיפה הלוגיקה שהובילה אותי לאמירה הזאת. זה לא אמירה מתהלמת, זה אמירה של ניתוח מעמיק מדוע בנט מסוכן לישראל". קיש סיפר על האינטרקציה שלו מול בנט בזמן הדיונים על קבלת המנדט ומסקנותיו מהמפגש.

נתניהו לבנט: "תעשה כאילו אתה מקשיב" 

לפני הדיון התקיימה מליאה מיוחדת לזכרו של ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, ובה נאמו בנט, לפיד ונתניהו. הקואליציה צופה הפסד בהצבעה בשל העדר מספר חברי כנסת, יחד עם זאת, הדגישו כי אין להצבעה כל חשיבות פרלמנטרית או משמעותית.

בנט עלה לדוכן כדי להשיב על דברי האופוזיציה והגיב בקצרה: "התבקשתי להשיב על משא ומתן מדיני להקמת מדינת טרור בלב הארץ. להלן תשובתי: אין כל משא ומתן מדיני להקמת מדינת טרור בלב הארץ״. מיד אחריו עלה יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, שלא חסך במילים קשות כדי לתקוף את שותפו לשעבר ואמר, "כולם יודעים שבנט הוא אפיזודה חולפת". 

"בנט מתרברב בנתון הצמיחה הכלכלי של ישראל. הוא מגדולי גנבי הקרדיט בעת החדשה. כל מי שמבין בכלכלה יודע שצמיחה כלכלית היא לא דבר שנוצר יש מאין בארבעה חודשים. זה תוצאה של מדיניות סדורה שהובלנו ארבע שנים, במיוחד בזמן הקורונה". 

בעודו פונה לראש הממשלה שישב מולו, אמר נתניהו: "אני מציע לך בנט - אולי תרד כבר מהספינים. אולי תעשה פעם אחת משהו אמיתי. הרי אתה כבר יודע שלא תהיה פה הרבה זמן. אז תנצל את הזמן כדי לעשות משהו אמיתי. איראן מזהה את החולשה שלכם ומסתערת קדימה. בעוד חודש איראן תחזור לדיונים עם המעצמות לחזרה להסכם הגרעין, סכנה קיומית לביטחון ישראל. זה יתן לה מאות פצצות גרעין שמכוונות על הראש שלנו. ומה עושה הממשלה? לפיד מתחייב ל"אין הפתעות" וכובל את ידינו. בנט שותק ומקפיד לשמור על התחייבותו לממשל האמריקני שלא לפעול פומבית נגד חזרת איראן להסכם". 

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, חבר הכנסת יריב לוי אמר בתגובה על החרמת ההצבעה במליאת הכנסת על ידי הקואליציה: "הקואליציה נחלה היום תבוסה נוספת במליאה. כל השאר - תירוצים. שוב הוכח שהממשלה תלויה לחלוטין ברע"מ. בלעדיה אין לה רוב, והחרמת הדיון היא נסיון עלוב לטשטש אמת פשוטה זו. העברת התקציב לא מכסה על חולשתה של הממשלה, ועל העדר התמיכה הציבורית בה, אשר מתגלים כבר היום בכנסת במלוא העוצמה".