בעקבות לחץ האופוזיציה: בנט בכנסת למרות הבידוד

ראש הממשלה ישתתף בדיון 40 החתימות בעקבות לחץ כבד מצד האופוזיציה, שביקרה את החלטתו להימנע מהגעה לכנסת למרות החשד לאומיקרון בקרב משפחתו. "נתניהו משחק עם המגפה בשביל הישג פוליטי קטנטן" | גם שירלי פינטו הוזעקה, וחוק החשמל צפוי לעלות להצבעה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 27/12/21 16:59 כג בטבת התשפב

בעקבות לחץ האופוזיציה: בנט בכנסת למרות הבידוד
מהומה במליאה, ארכיון, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט שוהה בבידוד מאז אתמול, כאשר התגלה כי בתו חיובית לנגיף הקורונה. מוקדם יותר היום, (ב'), התברר כי לאחר קיום בדיקות נוספות, בהן הליך ריצוף גנטי, ישנו חשד בסבירות גבוהה לפיו בתו מאומתת לווראינט האומיקרון. בתוך כך, המליאה יצאה להפסקה ותשוב לדיונים בשעות הערב. 

דיון 40 החתימות, המתקיים כאשר האופוזיציה מבקשת לחייב את ראש הממשלה להיות נוכח במליאה ולהשיב לטענות חברי הכנסת, התבטל בעקבות ההודעה על הבידוד המתארך של בנט, אולם, במכתב ששיגר יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת יריב לוין, ליושב ראש הכנסת מיקי לוי, הועלתה הדרישה לפיה בנט יגיע לכנסת בכל זאת, כיוון שמדובר ב"אחד הכלים החשובים שבידי האופוזיציה והכנסת כולה, לצורך ביקורת על עבודת הממשלה ומעקב אחר פעולותיה". במכתבו ציין לוין כי לא מדובר בפעם הראשונה שבה ראש הממשלה נאלץ לשהות בבידוד, וקיימים תנאים המאפשרים זאת, כדוגמת יציע המבודדים. 

מלשכתו של בנט נמסר: "רה"מ ואנשי לשכתו עשו ניסיונות רבים לפטור את רהימ מהגעה לכנסת, שכן בתו מאומתת לאומיקרון בסבירות גבוהה, ללא הצלחה: האופוזיציה בראשות נתניהו מסרבת לאפשר קיזוז, למרות שנאמר להם שהאומיקרון מדבק מאוד ומחייב היערכות שונה של המבודדים בכנסת". 

"הזלזול של האופוזיציה בבריאות הציבור חמור ביותר", אמר בנט, "בעוד אנחנו עושים הכל כדי להעלות את תחושת האחריות של כל אזרח ואזרח נוכח העלייה בתחלואה, נתניהו משחק עם המגפה בשביל הישג פוליטי קטנטן. נתניהו איבד כל שמץ אחריות לאומית". 

מהליכוד נמסר בתגובה: "בנט מפחד. בניגוד לתקנון הכנסת ובאופן חסר תקדים, בנט ניסה לברוח מלמסור דין וחשבון לציבור. גם בזה הוא נכשל. בשיא משבר הקורונה אנחנו לא סגרנו את הכנסת ולא ברחנו מדיונים כמו בנט. על פי הנחיות משרד הבריאות ועל פי כללי הכנסת, בנט חייב להתייצב לדיון ולהשתתף בו ביציע המבודדים. לכן הספין של בנט הוא קשקוש - לא אכפת לו מבריאות הציבור אלא מהבריאות הפוליטית שלו, והיא אכן בסכנה". 

מאזן גנאים טס לירדן ושירלי פינטו הוזעקה מחופשת הלידה

מלבד דיון 40 החתימות, צפויות לעלות הצעות חוק קריטיות לקואליציה, ביניהן גם חוק החשמל, פתיחת קונסוליה פלשתינית בירושלים וחוק הגיוס. עוד חברה מימינה שאמורה הייתה להישאר בבית מגיעה למשכן. חברת הכנסת שירלי פינטו, שנמצאת בחופשת לידה, תגיע להצבעות זאת כיוון שחבר הכנסת מאזן גנאים מרע"מ נמצא בירדן ולא קיבל קיזוז. 

בנט בידוד

בנט בבידוד צילום: Olivier Fitoussi/Flash90