ליברמן על רפורמת החקלאות: "הבעיה המרכזית שלנו היא הירידה הדרמטית בצריכת הפירות והירקות"

שר האוצר ציין בישיבת הסיעה כי רוצה להגיע למצב שבו גם השכבות החלשות יוכלו ליהנות מפירות וירקות באופן שוטף | לפיד ביקר את האופוזיציה. לפיד על שיחות הגרעין: "יו"ר האופוזיציה הנוכחי מנהל בימים אלה קמפיין באנגלית נגד מדינת ישראל, נגד הדמוקרטיה הישראלית"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 27/12/21 15:41 כג בטבת התשפב

ליברמן על רפורמת החקלאות: "הבעיה המרכזית שלנו היא הירידה הדרמטית בצריכת הפירות והירקות"
יאיר לפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר החוץ יאיר לפיד התייחס היום (ב') בפתח ישיבת הסיעה לשיחות הגרעין בווינה, "ממשלת ישראל מנהלת מאבק בינלאומי רחב היקף למען האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל", כך אמר והוסיף כי כל המערכות בארץ פועלות כדי למנוע מאיראן להפוך למדינת סף גרעינית. 


 
לפיד אף ציין את היחסים עם האופוזיציה הנוכחית ואמר, "בסיבוב הקודם של המאבק נגד הגרעין האיראני, אני הייתי יו״ר האופוזיציה. הייתה לי יריבות מרה עם הממשלה, אבל בנושא האיראני שיתפתי אתה פעולה באופן מלא. יש רגעים שבהם הביטחון הלאומי מעל לכל. יו"ר האופוזיציה הנוכחי לעומת זאת מנהל בימים אלה קמפיין באנגלית נגד מדינת ישראל, נגד הדמוקרטיה הישראלית. שם על זה הרבה כסף. אני לא זוכר פגיעה כזו, בתזמון כזה, בחוסן הלאומי של מדינת ישראל. זו בושה וחרפה וכל פטריוט ישראלי צריך לגנות את זה". 

אביגדור ליברמן

אביגדור ליברמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

 שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו לרפורמת החקלאות ואמר, "הבעיה המרכזית שלנו היא הירידה הדרמטית בצריכת הפירות והירקות. אנחנו לא יכולים להרשות ירידה בצריכה של 20 אחוז בממוצע. לכן אנחנו רוצים להגיע למצב שגם אנשים בשכבות החלשות יוכלו לאכול יותר פירות וירקות ופחות אוכל לא בריא". 

"לגבי החקלאים, אין ספק שהם מלח הארץ. אנחנו חושבים גם על החקלאות וגם על החקלאים. במצב של היום כפי שבא לידי ביטוי בתקציב, אנחנו נתמוך תמיכה ישירה בכל החקלאים שעלולים להפגע מהורדת המכס ומצד שני נשקיע הרבה בטכנולוגיות ובשדרוג התשתיות החקלאיות, במחקר ופיתוח בתחום החקלאי. אפשר גם לשפר את מצב החקלאים והחקלאות וגם להוזיל את מחירי הפירות והירקות".