"משבר קואליציוני": חברי כנסת מהשמאל מאיימים על ליברמן

משבר הרפורמה בחקלאות מחריף: שורה של חברי כנסת מאיימים על שרי הממשלה במרד אם לא ירסנו את שר האוצר אביגדור ליברמן | "מהלך שיחייב אותנו לנקיטת פעולות חד צדדיות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/12/21 15:49 יט בטבת התשפב

"משבר קואליציוני": חברי כנסת מהשמאל מאיימים על ליברמן
ליברמן, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

היום (ה׳) שלחו קבוצת חברי כנסת  מהקואליציה מכתב דחוף במטרה לבלום את "הפעולות החד צדדיות" אותן צפוי שר החקלאות לבצע מחר, שעשויות לטענתם לפגוע באופן משמעותי בחקלאות הישראלית ובשלמות הקואליציה.

"משבר הקואליציוני חריף"

 

המכתב נשלח לראשי המפלגות בעקבות ההפרה הבוטה של ההתחייבות הקואליציונית של שרי האוצר והחקלאות: "מהלך שיחייב אותנו לנקיטת פעולות חד צדדיות גם מצידנו, כחברים וחברות המבינים את חשיבות שלמות הקואליציה, אנו קוראים להתערבותכם המיידית במשבר הקואליציוני החריף המתפתח״.

המכתב

המכתב צילום: ללא

על המכתב המצ"ב חתומים סגן שר הביטחון, אלון שוסטר, סגן שר הכלכלה יאיר גולן, יו״ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ רם בן ברק, יו"ר ועדה מיוחדת לפניות ציבור, יעל רון בן משה, יו"ר סיעת העבודה, ח"כ רם שפע, ח"כ ענבר בזק, וח"כ נירה שפק.

הסיבה למשבר היא ששר החקלאות עודד פורר ושר האוצר אביגדור ליברמן פרסמו הבוקר טיוטת צו לשימוע ציבורי שעניינו הפחתות המכסים על פירות וירקות וספגו ביקורת חריפה מהשותפים בקואליציה. שמעלים את השאלה, אם הירקות יביאו למשבר הבא.

הצו המוצע כולל ביטול מיידי של המכס על מספר פירות וירקות ובהם אבוקדו, שום, פטריות אפונה, שעועית, תאנים, אננס ארטישוק ועוד, כדי להוזיל באופן מיידי את סל הצריכה. יתר המכסים על כלל הפירות והירקות הטריים, הקפואים והמשומרים יופחתו באופן הדרגתי על פני 6 פעימות במרחק של 5 שנים וזאת כדי לאפשר לחקלאות הישראלית להסתגל למצב החדש.