מאסר וקנס כספי: גזר דין לסייעת בגן הילדים של כרמל מעודה

לירז נתן מראש העין, שהייתה סייעת בגן הילדים של כרמל מעודה, הואשמה בשבעה סעיפים של תקיפת קטין ובשלוש עבירות של תקיפה. "זה לא סוד שסברנו כי עונש המאסר צריך היה להיות גבוה יותר", אמרה עו"ד איריס פיקר-סגל שהגישה את כתב האישום

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 27/12/21 13:15 כג בטבת התשפב

מאסר וקנס כספי: גזר דין לסייעת בגן הילדים של כרמל מעודה
גן ילדים. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

בית משפט השלום בפתח תקווה גזר על שנתיים מאסר, מאסר על תנאי ופיצויים בגובה 25,000 ש"ח על לירז נתן (34) מראש העין אשר שימשה סייעת בגן "בייבי לאו" בניהולה של כרמל מעודה. נתן הייתה שותפה לפגיעה בפעוטות חסרי ישע והורשעה בשבעה סעיפים של תקיפת קטין ובשלוש עבירות של תקיפה.

מכתב האישום עולה כי נתן הניחה את רגליה על אחת הפעוטות, הצמידה את גופה למזרן - וסטרה על ידה. במקרה אחר, שילבה ידיים של מספר פעוטות בכוח רב, גררה אותם בחוזקה והטיחה אותם בעוצמה ברצפה. נתן נהגה להושיב פעוטות בחוזקה על כיסאות כשגב חולצתם מולבש על משענת הכיסא בכדי למנוע תזוזתם.

בפעם אחרת, העמידה פעוטה כשפניה מופנות לקיר במשך שעות מבלי שתוכל להיתמך בדבר - זאת כאשר חבריה לגן משחקים ואוכלים את ארוחת הבוקר שנמנעה ממנה. במקרים נוספים שפורטו בכתב האישום תחבה פרוסת לחם לפיו של אחד הפעוטות, הטיחה פעוטה אל הקיר, וכן גררה אותה והטיחה אותה על כיסא בעוצמה רבה תוך שטלטלה אותה ואחזה בפניה בכוח.

"אין עונש שיוכל לכפר על פגיעה באמונם של הורים ופעוטות"

בית המשפט הזהיר מפני התופעה שליוותה משפט זה בכך שבמקביל אליו התנהל מעין "בית דין שדה" לנאשמת, במסגרתו הוטחו קללות ואיומים בנאשמת ובבני משפחתה וזו אף נאלצה להגיע לבית המשפט בליווי מאבטחים לאחר שבאחת הפעמים, הותקפה פיזית בהיכל בית המשפט ושיער מראשה נתלש.

כמו כן, התנהל נגדה קמפיין ברשתות החברתיות ואף באמצעות מודעות ברחבי העיר ונקראו קריאות לפגוע בה ובמשפחתה. בשל כך נאלצה הנאשמת ובני משפחתה לעזוב את ביתם ולהתגורר בדירות מחבוא. בית המשפט הבהיר כי במעשים אלו יש משום פגיעה בהתנהלות חברה דמוקרטית מתוקנת ובמערכת החוק והמשפט. הודגש כי הכוח לקבוע אשמה ולהעניש ניתן על ידי החברה לבית המשפט על מנת שלא נחיה בחברה בה "כל דאלים גבר".

להלן דברים שאמרה עו"ד איריס פיקר-סגל, בהתייחס לגזר הדין: "טוב עשה בית המשפט שקיבל את עמדתנו וגזר על הסייעת לירז נתן, עונש מאסר בפועל. זה לא סוד שסברנו כי עונש המאסר צריך היה להיות גבוה יותר, אבל יחד עם זאת ברור לנו כי אין עונש שיוכל לכפר על פגיעה באמונם של הורים ופעוטות במקום בו היו אמורים להרגיש מוגנים מכל רע. בהתבסס על הפסיקה הקיימת, אנו עדים להחמרה משמעותית בענישה. אנו תקווה כי גזר הדין שניתן היום יהווה נורת אזהרה בוהקת לכל מי שלוקח חלק בהתעללות בחסר ישע".