9 וחצי שנות מאסר לגננת המתעללת כרמל מעודה

גזר דין בסיפור המזעזע של כרמל מעודה, שנתיים אחרי שפורסם כי הגננת קשרה פעוטות, הכאיבה להם קשות ואף ישבה עליהם, מעודה קיבלה היום את גזר דינה בבית המשפט בלוד. "35 מקרי תקיפה נגד פעוטות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/21 16:04 כח בתמוז התשפא

9 וחצי שנות מאסר לגננת המתעללת כרמל מעודה
מעודה נכנסת לאולם הדיון, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

צדק בבית המשפט. כרמל מעודה המוכרת כגננת המתעללת מגן הילדים בייבי לאב בראש העין, קיבלה היום לאחר שנתיים של דיונים את גזר דינה בבית המשפט בלוד. הנאשמת שהתעללה בפעוטות חסרי ישע בעשרות מקרים תיכנס למאסר ארוך. בפסק הדין תוארו המעשים הקשים: "מעודה ביצעה עבירות קשות בפעוטות. בין היתר ישבה עליהם, קשרה אותם, העמידה אותם עם הפנים לקיר, הצליפה בהם וחסמה את האוויר שלהם".


מעודה בבית המשפט.

מעודה תישלח למאסר של 9 וחצי שנים, כך הוכרע בבית המשפט המחוזי. בהחלטתו כתב השופט על חומרת המעשה: "הנאשמת הייתה צריכה לשמור על שלומם של הילדים ועשתה בדיוק את ההפך - גרמה להם לנזק וקשיים". השופט הוסיף כי "יש ריבוי אירועים ומדובר בילדים קטנים שלא יכולים להגן על עצמם. 35 מקרים מתועדים ב-18 אירועי תקיפה שונים". לצד המאסר מעודה תשלם להורי הילדים פיצויים בגובה של 400 אלף שקל.

על מצבה הנפשי של מעודה כתב השופט כי: "לקחתי בחשבון את העובדה שכרמל הצטערה על הדברים שעשתה ומבינה את מעשיה. שירות המבחן המליץ לבית המשפט על מאסר ומעקב פסיכיאטרי. על פי השופט מצבם של הפעוטות  עדיין קשה. השופט ציין כי: "לפי בדיקות שעברו על ידי מומחים, סובלים עדיין מקושי רגשי בעקבות המעשים של מעודה. הנאשמת מתמודדת עם קשיים מאז המקרה. ובית משפחתה נשרף, לקחתי זאת בחשבון בהחלטה".

בתגובה לגזר הדין של כרמלה מעודה אמרו במועצה לשלום הילד כי:  "רק במקרה ובזכות המצלמות שהיו שם ותיעדו את הפגיעה הקשה, ניצלו הילדים מהמשך ההתעללות. פרשת כרמל מעודה אומנם הגיעה היום לסיומה והעונש שנגזר עליה מעביר מסר חד וברור - מי שפוגע בילדים מקומו מאחורי סורג ובריח, אבל המלאכה עוד מרובה".

במועצה הוסיפו ואמרו: "הורים רושמים את ילדיהם לגנים בעלי שמות מבטיחים, נותנים אמון במטפלות ובגננות, אבל לצד גננות מסורות ומקצועיות ישנן יותר מידי מסגרות, גם ברגעים אלו ממש, בהן ילדים "לומדים" זוועות ומאבדים את האמון הבסיסי בבני אדם". 

לסיום פנו לממשלת ישראל ודרשו טיפול בתופעה. מטעם המועצה נכתב: "מקבלי ההחלטות חייבים לזכור, שאלה לא רק פרשות שפותחות את מהדורות החדשות או מעוררות מחאות. מאחוריהן יש עשרות פעוטות, רכים בשנים שיום אחר יום אחר יום, סופגים התעללות קשה מבלי שהם יכולים להשמיע קול או לבקש עזרה. פעוטות שלולא המצלמות, שמוכיחות את אשר אירע, ימשיכו להיות נתונים להמשך התעללות קשה.  

הממשלה צריכה להישיר מבט, להסתכל לילדים בעיניים ולהבטיח שחוק המצלמות, חוק הפיקוח והתקנות שנחקקו, באופן טרגי, בדם, ייושמו במלואם וללא דיחוי".