כהנא מינה פרויקטור למירון: "האירוע יהיה שונה לחלוטין מהאירועים שהיו במקום עד כה"

השר לשירותי דת, שמונה לשר האחראי על ההילולה ההמונית, מודיע הבוקר על מינוי פרויקטור: צביקי טסלר. המינוי הוא חלק מיישום המלצות הביניים של ועדת החקירה הממלכתית. טסלר הוא תת אלוף במילואים וניצב בדימוס. הוא מסר: "לא אחסוך במאמצים לקיים מסורת אבות תוך שמירה קפדנית על כללי הבטיחות ועל שלום הציבור"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 27/12/21 08:04 כג בטבת התשפב

כהנא מינה פרויקטור למירון: "האירוע יהיה שונה לחלוטין מהאירועים שהיו במקום עד כה"
הדלקה במירון בל"ג בעומר. ארכיון, צילום: דוד כהן, פלאש 90

תשעה חודשים חלפו מאז אסון מירון שגבה את חייהם של 45 בני אדם במהלך הדלקת המדורות המסורתית בקבר רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר האחרון. ועדת החקירה הממלכתית לחקר האסון האזרחי הגדול ביותר מקום המדינה הגישה לפני כחודש את המלצות הביניים לממשלה.

כחלק מהמלצות הוועדה, מודיע היום (ב') השר הממונה על ההילולה, מתן כהנא, על החלטתו למנות את תא"ל (במיל') ניצב (בדימוס) צביקי טסלר לפרויקטור מירון. תפקידו של הפרויקטור הוא לתכלל ולנהל את קיום ההילולה אל מול כלל הגורמים הרלוונטים, בכפוף לשר לשירותי דת.

טסלר. פרויקטור מירון

טסלר. פרויקטור מירון צילום: דוברות המשטרה

טסלר, בן קיבוץ יבנה, שירת בצה"ל כמפקד טייסות בחיל האוויר, בתפקידו האחרון בצה"ל כיהן כראש מטה פיקוד העורף בדרגת תא"ל. בין השנים 2019-2016 שירת טסלר במשטרת ישראל כראש אגף התכנון והארגון, בדרגת ניצב.

"אירוע מירון הקרוב יהיה שונה לחלוטין מהאירועים שהיו במקום עד כה"

"אסון נורא כמו שזה שגבה את חייהם של 45 הישראלים שהגיעו להילולה במירון, אסור שיקרה שוב. רשלנות, ניהול כושל, מינויים לא מקצועיים - עולים בחיי אדם", אמר ראש הממשלה נפתלי בנט, כאשר קיבל את המלצות הביניים של ועדת מירון מיו"ר הוועדה מרים נאור. "נלמד לעומק את מסקנות הדו"ח, שנועד להבטיח שהחל מהשנה הנוכחית ההילולה במירון תנוהל באופן שונה בתכלית", הוסיף.

השר מתן כהנא ברך על המינוי ואמר: "ממשלת ישראל הפקידה בידי את האחריות על חגיגות ל"ג בעומר במירון השנה. אירוע מירון הקרוב יהיה שונה לחלוטין מהאירועים שהיו במקום עד כה - ביטחון החוגגים בהילולה יהיה הפעם מעל הכל. ניהול ההילולה במירון מצריך ידע ונסיון עשיר בהבנת אירועים מורכבים. לצביקי טסלר יש את הכישורים והידע לנהל אירוע שכזה, המצריך ראיה רוחבית, תכנון וחשיבה מערכתית, לצד הבנה ורגישות כלפי הפוקדים את ההר בזמן ההילולה". 

טסלר אמר: "האסון הנורא שהתרחש בשנה שעברה, מחייב אותנו לפעול בחרדת קודש ומתוך אחריות עצומה. לא אחסוך במאמצים לקיים מסורת אבות תוך שמירה קפדנית על כללי הבטיחות ועל שלום הציבור. אני מקבל עלי את התפקיד מתוך תחושת של אחריות גדולה ומצפה לשיתוף פעולה איכותי עם כלל הגורמים".
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן