לא יחול על אסון מירון: נפגעי אסונות אזרחיים יקבלו מהמדינה סיוע

בתמיכת החרדים: מליאת הכנסת אישרה את חוק הליווי והסיוע לנפגעי אסונות לאומיים, החוק של ח"כ אפרת רייטן הגיע כתגובה למצוקה של משפחות הנפגעים באסון מירון ובאסון צפית | ח"כ רייטן לחדשות כיפה: "אנחנו ממשיכים במקביל במו"מ  למציאת מתווה לנפגעי מירון מול הביטוח הלאומי, משרד הרווחה משרד האוצר"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/11/21 12:42 יג בכסלו התשפב

לא יחול על אסון מירון: נפגעי אסונות אזרחיים יקבלו מהמדינה סיוע
האסון במירון. , צילום: David Cohen/Flash90

מליאת הכנסת אישרה היום (ד')  בקריאה טרומית את הצעת חוק סיוע לנפגעי אסונות לאומיים אזרחיים, של חברת הכנסת אפרת רייטן מרום וקבוצת חברי הכנסת. 39 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת העבודה והרווחה, בין המצביעים בעד ניתן היה למצוא את חברי הכנסת החרדיים.

רייטן יזמה את החוק בהשראת המצוקה הקשה של בני משפחות הנפגעים באסון מירון ובאסון בנחל צפית. רייטן הייתה בקשר עם בני המשפחות של נפגעי אסון מירון אך מכוון שהחוק לא יחול רטרואקטיבית לנפגעי אסון מירון יצטרכו למצוא מתווה מיוחד.

עם העברת החוק אמרה רייטן לחדשות כיפה: "לצערנו החוק לא יחול על אסון מירון בגלל שאין יכולת לחוקק רטרואקטיבית. אך החוק נוצר מתוך הכאב שלהם, שבמידה ויהיה עוד אסון המדינה תוכל לתת מענה מיידי. אנחנו ממשיכים במקביל במו"מ  למציאת מתווה לנפגעי מירון מול הביטוח הלאומי, משרד הרווחה משרד האוצר".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "למרבה הצער, אסונות אזרחים בנסיבות חריגות, אשר מקורם אינו בפעילות צבאית או בפעולת איבה, התרחשו לא אחת במדינת ישראל ויש בהם כדי להשפיע באופן עמוק על כלל אזרחי המדינה.

עד היום לא נקבע בחוק כי אסונות מעין אלו יוכרזו כאסון לאומי אזרחי. כתוצאה מאי הסדרת הנושא בדין חשים הנפגעים ומשפחותיהם, בימי האבל ותקופת ההתמודדות הקשה עם השלכות האסון על חייהם, שהופקרו לנפשם, בהעדר ליווי מוסדר ואחיד מטעם המדינה."

ח"כ רייטן שיזמה את החוק אמרה בדיון: " יש חוקים שנולדו מדם ויש חוקים שנולדו מכאב ומדמעות. יש חוקים שהלוואי שלא היינו צריכים אותם בכלל  ויש חוקים שאנחנו מתפללים שלעולם לא נצטרך לעשות בהם שימוש. מדובר כאן בעשרות צעירים, מבוגרים, נשים, ילדים וגברים שכתובו את החוק הזה. הם כולם כבר לא איתנו, הם כולם נספו במיני אסונות שנקרים נקראים אסונות אזרחים, לא במלחמה, לא באסון טבע, לא בתאונות דרכים. אסונות שבדרך כלל יד אדם הייתה בהם ולא ניתן לטעון שמדובר בהעדר אחריות של המדינה. אסון ורסאי, אסון צפית, אסון מירון, אסונות אזרחים שזעזעו את המדינה".


(אסון מירון).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן