בנט בגולן: מאות מיליוני שקלים לפיתוח איכות החיים

ראש הממשלה ערך את הישיבה השבועית ברמת הגולן, כאשר התוכנית לפיתוח האזור צפויה לקבל אישור, לציון 40 שנה להחלת החוק הישראלי. הקמת שני ישובים חדשים- היישוב אסיף והיישוב מטר, "אנחנו מגבירים פה את ההתיישבות" | אלקין: "חבל ארץ אסטרגי"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/12/21 12:33 כב בטבת התשפב

בנט בגולן: מאות מיליוני שקלים לפיתוח איכות החיים
בנט בישיבת הממשלה, צילום: קובי גדעון /לע"מ

ישיבת הממשלה השבועית מתקיימת היום (א') בקיבוץ מבוא חמה שברמת הגולן, זאת במטרה לאשר תוכנית רחבת היקף לפיתוח האזור. על פי התכנית, כ-4,000 יחידות דיור ישווקו בשנים הקרובות ביישובים הכפריים במועצה האזורית גולן, ואוכלוסיית רמת הגולן ביישובים הכפריים תוכפל ל-8,400 בתי אב זאת במטרה לחזק ולפתח את היישובים הקיימים באזור. סך התקציב שיוקצה לצורך התכנית המדוברת, יקבע בתום הליך תיאום בין משרדי הממשלה.

"הציונות, מראשיתה ועד ימינו, מתאפיינת בנקודות בזמן שבהן ההנהגה "תופסת את הרגע" - מזהה איזשהו חלון שנפתח, הזדמנות מדינית או שינוי מגמה, ולוקחת את ההזדמנות כדי לקדם את האינטרסים של מדינת ישראל", אמר בנט בפתח דבריו, "חברים, זה הרגע שלנו, זה הרגע של רמת הגולן. שילוב של נסיבות הביא אותנו היום להחלטה דרמטית של הממשלה להפנות משאבים רבים, כמיליארד שקלים, לחיזוק ההתיישבות ברמת הגולן. ראשית, חובה לומר - רמת הגולן היא ישראלית, זה מובן מאליו. משנת 1981 חל עליה החוק הישראלי וזה מעל לכל ויכוח". 

העובדה שממשל טראמפ הכיר בכך, והעובדה שממשל ביידן הבהיר שאין שינוי במדיניות הזאת, הן גם בעלות חשיבות. לאחר כעשר שנים של מלחמת אזרחים איומה בסוריה, כל בר-דעת בעולם מבין שעדיף רמה ישראלית שלווה, פורחת וירוקה על אלטרנטיבה אחרת.

בנוסף, בשנתיים האחרונות ישראלים רבים גילו שאפשר לעבוד מהבית ושלא חייבים לגור באזור המרכז. במובן זה, רמת הגולן יכולה להיות אופציה נהדרת למי שמעדיף אוויר נקי, מרחב ואיכות חיים. ראיתי לפני כמה דקות את ילדי הגן פה, ויש במה לקנא". 

הממשלה מחזקת את הגולן

"ברצוני להיות ברור - אחרי שנים ארוכות וסטטיות מבחינת היקף ההתיישבות, המטרה שלנו היום היא להכפיל את ההתיישבות ברמת הגולן. לשם כך, אנחנו מחזקים את העיר קצרין בשתי שכונות חדשות, רובע 12 ורובע 13. לשם כך אנחנו גם מקימים שני ישובים חדשים ברמת הגולן - היישוב אסיף והיישוב מטר. אנחנו מגבירים פה את ההתיישבות. 

בשביל זה אנחנו מקצים משאבים רבים, ואני רוצה להודות לכל משרדי הממשלה. כמיליארד שקלים שיהפכו את הרמה למקום שטוב יותר לחיות בו. 

מתוך הכסף הזה, יותר מחצי מיליארד לתכנון ודיור. 162 מיליון שקלים לפיתוח אזורי - תיירות, תעשייה, מסחר, כל מה שמייצר כאן מקומות עבודה טובים. עוד 160 מיליון שקלים לשיפור איכות החיים - תחבורה, רפואה ובעוד מימדי חיים. רמת הגולן גם תהיה ירוקה ביותר ממובן אחד ותהפוך למעשה לבירת הטכנולוגיות של אנרגיה מתחדשת בישראל. אני רוצה להודות לשרת האנרגיה בהקשר הזה. 

העובדה ששרי הממשלה כאן, מימין ומשמאל, יושבים כאן ביחד, היא עובדה מרגשת מאוד. זה לא מובן מאליו. הממשלה שלנו, בעצם קיומה, מאפשרת למצוא מחדש את הקונצנזוס הלאומי הישראלי. אחרי שנים ארוכות שבהן התמקדנו כל היום במפריד, אנחנו מנסים להדגיש כאן את המאחד". 

חברי הממשלה על רקע הכנרת

חברי הממשלה על רקע הכנרת צילום: קובי גדעון /לע"מ

במקביל, המועצה המקומית קצרין בדרך ל-6,000 בתי אב. המשרד מקדם את פיתוחה של בירת הגולן ועובד על הכנת החלטת ממשלה במסגרתה תוכפל אוכלוסיית קצרין וישווקו בה כ-3,000 יח"ד נוספות בארבע השנים הקרובות. בתחילת שנת 2022 מתועדות לצאת לשיווק כ- 1,500 יח"ד ראשונות. בנוסף, לפי התכנית, יעניקו משרד הבינוי והשיכון ומשרדי ממשלה נוספים, תקציבים עבור פיתוחה וקידומה של המועצה המקומית.

דברי סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער בפתח ישיבת הממשלה: "היום זה יום חשוב ומרגש.
לפני 40 שנה (14/12/1981) החליטה הממשלה בראשות מנחם בגין החלטה נועזת, גאונית בעיתויה: להחיל את החוק הישראלי על רמת- הגולן. רק תארו לכם היום כשאנו נאבקים מול הרצון של האירנים להיאחז בסוריה ולהפוך אותה לבסיס לתוקפנות נגד ישראל- שלא אנחנו היינו פה, אלא מישהו אחר. 

בכל ימי הציונות והמערכה על ארץ ישראל קבעו העובדות בשטח. לא נאומים. לא הצהרות. אנחנו חייבים להיות כנים עם עצמנו- היינו היום, 54 שנים לאחר מלחמת ששת הימים ושחרור הגולן, צריכים להיות בנקודה אחרת לגמרי מבחינת היקף ההתיישבות הישראלית  בגולן. לא נעשה די. היום, צו השעה, הוא: תקופת פיתוח של ההתיישבות בגולן, הכפרית והעירונית באחת. אנחנו בתקווה חדשה עיגנו את הנושא הזה של תכניות לחיזוק קצרין וההתיישבות הכפרית בגולן בהסכם הקואליציוני שלנו. זו שעת כושר לרוץ קדימה בכל הכוח בנושא הזה".

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין הוסיף: "רמת הגולן לאורכה ורוחבה היא חבל ארץ אסטרטגי וחשוב מאוד במעלתו. התכנית להכפלת הכלל תחזק את רמת הגולן לצד שדרוג ובניית תשתיות הנחוצות לפי הישראלים של היישובים. אנו נמשיך, נעמיק, נרחיב ואף נכפיל את ההתיישבות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן