התפרצות הקורונה אלפי חולים פעילים: "יש לעשות את כל המאמצים לאפשר תפקוד תקין של מערכת החינוך"

על רקע התפרצות זן האומיקרון, בכנסת מתקיים דיון כדי לאשר את תקנות הממשלה למניעת הדבקות. "ישיבת תלמידים בביתם אל מול מסכי מחשב - זה לא תפקוד תקין" | 98 חולים במצב קשה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/12/21 10:25 כב בטבת התשפב

אלפי חולים פעילים: "יש לעשות את כל המאמצים לאפשר תפקוד תקין של מערכת החינוך"
הגבלות הקורונה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

משרד הבריאות עדכן הבוקר (א') את נתוני התחלואה העדכניים לנגיף הקורונה, מהם עולה כי ביממה האחרונה התגלו 760 חולים חדשים, כאשר אחוז החיוביים מתוך כ-45 אלף בדיקות שבוצעו אתמול עומד על 2.07%, ו-98 חולים במצב קשה.סך הכל ישנם 11,894 חולים פעילים בישראל מאז פרוץ המגפה נפטרו 8,242 בני אדם במצטבר בישראל. 

לאחר שהממשלה אישרה במשאל טלפוני שורת הגבלות כדי לצמצם ככל האפשר את קצב התפשטות זן האומיקרון, בכנסת מתקיים דיון של ועדת חוק, חוקה ומשפט בראשות יושב הראש, חבר הכנסת גלעד קריב, כדי לאשר את התקנות. בפתח הדיון המתקיים החוק למימון הבידוד במלוניות, חברי הכנסת מתנגדים להפסקת המימון. 

על פי מתווה החינוך החדש, בערים כתומות או אדומות הלימודים יתקיימו רק כאשר למעלה מ-70 מהתלמידים יהיו מחוסנים. על כך אמר קריב, "לטעמי השארת מערכת החינוך פתוחה ומתפקדת היא יעד חיוני ומרכזי של הממשלה והבית הזה. לצד ההגבלות יש מקום להטיל מגבלות על זירות נוספות כדי למנוע פגיעה בתפקודה של מערכת החינוך. יש לעשות את כל המאמצים לאפשר תפקוד תקין של מערכת החינוך. ישיבת תלמידים בביתם אל מול מסכי מחשב - זה לא תפקוד תקין.