עושים סדר לימודים בזום ותו סגול בקניון: אלו הגבלות הקורונה החדשות

הממשלה אישרה את מתווה החינוך החדש, שיכנס לתוקפו החל מהלילה בחצות. בערים כתומות ואדומות, לימודים פרונטליים יתקיימו רק כאשר 70% מהתלמידים יהיו מחוסנים | התו הירוק בקניונים ובמתחמי המסחר לא יחול על מקומות המספקים שירותים חיוניים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 26/12/21 07:46 כב בטבת התשפב

לימודים בזום ותו סגול בקניון: אלו הגבלות הקורונה החדשות
בדיקות קורונה, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

זן האומיקרון של נגיף הקורונה ממשיך לעורר בהלה בעולם, ולאחר שביממה האחרונה התגלו 1,775 בני אדם חיוביים לנגיף, הממשלה ממשיכה במאמציה לבלום את קצב ההתפשטות באמצעות ההגבלות החדשות, שנדרשות לאישור מוועדת חוקה של הכנסת. 

החל ממחר (ב'), יכנסו לתוקפן התקנות החדשות במערכת החינוך, על פיהן לא יתקיימו לימודים פרונטליים ברשויות המוגדרות כתומות או אדומות על פי הגדרת הרמזור של משרד הבריאות. 

המתווה החדש של מערכת החינוך

  • ברשויות כתומות ואדומות לא יתקיימו לימודים פרונטאליים בכיתות ז'-י"ב בהן שיעור המחוסנים קטן מ-70%, אלא בשטח פתוח או בלמידה מקוונת.
  • בכיתות א'-ו' ברשויות אדומות, תחול מדיניות צמצום מגעים תוך מתן עדיפות ללמידה פרונטאלית, אלא אם 70% מהתלמידים בכיתה מחוסנים. 
  • תלמיד ייחשב מחוסן גם אם קיבל רק את מנת החיסון הראשונה, וזאת למשך 30 ימים מקבלת מנת החיסון הראשונה - בתוקף עד ה-09 בינואר 2022.
  • ההחלטה תוחל בחטיבות הביניים והתיכונים (ז'-י"ב) באופן מיידי, ובבתי הספר היסודיים (א'-ו') החל מעוד שלושה שבועות. עד למועד זה תופעל בבתי הספר היסודיים מדיניות צמצום מגעים.  
  • ביישובים ירוקים וצהובים מערכת החינוך תמשיך לפעול כסדרה, בכפוף לתכניות "מגן חינוך" ו"כיתה ירוקה".

התו הירוק והתו הסגול בקניונים: אושרו ההגבלות החדשות

חברי קבינט הקורונה אישרו במשאל טלפוני את מתווה הפעילות בקניונים ובמתחמי המסחר, כפי שהציג המטה לביטחון לאומי (מל"ל), בתיאום עם משרד הבריאות, בדיון הקבינט האחרון. התקנות ייכנסו לתוקפןבחצות הלילה, בין יום ראשון ליום שני, בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

  • קניונים יפעלו במתכונת של תו סגול, על פי יחס תפוסה של 1:15 (אדם אחד בכל 15 מטרים).
  • כניסה לחנויות ששטחן עולה על 100 מ"ר תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, הן במתחמים פתוחים והן בקניונים ובמתחמי קניות סגורים. חובת התו הירוק תחול גם על העובדים בחנויות אלו.
  • דוכני המזון בקניונים יתנו שירות ללקוחות בכפוף להצגת תו ירוק, ולא תתאפשר בהם ישיבה אלא איסוף עצמי בלבד.
  • כניסה למסעדות הממוקמות בתוך קניון תתאפשר בכפוף להצגת תו ירוק, בהתאם למתכונת הנהוגה כיום במסעדות.

התו הירוק

התו הירוק בקניונים ובמתחמי המסחר לא יחול על מקומות המספקים שירותים חיוניים, כמפורט: חנות למכירת מוצרי היגיינה (פארם), חנות אופטיקה, חנות למכירת עזרים רפואיים, מרכול, מכולת או סופרמרקט. במקומות אלו תימשך המתכונת הנהוגה כיום (תו סגול ביחס תפוסה של 1:7).