"החדר שלי לא תמיד היה מסודר, ולא הייתי הילד המושלם בכיתה": צוער בקורס טיס משתף

אמש הסתיים קורס טייס 183, ט' היה בין מסיימי הקורס וחושף כיצר הגיע לקורס, איזה ילד היה , ובעיקר איך הרגיש כאשר חלף מעל העיר באר שבע. ומוסיף :"אני לא חושב שהרבה זוכים להגשמה הזו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/12/21 13:18 יט בטבת התשפב

"החדר שלי לא תמיד היה מסודר, ולא הייתי הילד המושלם בכיתה": צוער בקורס טיס משתף
צילום: דובר צה"ל

אמש (ד') הסתיים קורס טיס מספר 138, בין מסיימי הקורס, גם ט', נווט קרב, שהוסב מתפקידו במגמת מטוסים לניווט קרב. כזכור, המיונים לקורס טיס הם בין המפרכים והקשים שיש בצה"ל ועל מנת לעבור אותם על המתמודדים לעבור מבחנים וגיבוש, לאחרונה צה"ל החל לבחון אפשרות לשנות את אופי המיון ליחידות צה"ל. 

ט' מספר מנקודת מבטו של מסיים קורס טיס ומה זה קורס טיס בעיניו ואומר "קורס טיס קודם כל, הוא לא חוויה שאפשר לעבור לבד. הקורס מלא עליות ומורדות. מגיל קטן חלמתי להגיע לקורס, אהבתי מאוד לשחק ולקרוא על מטוסים ותעופה. תמיד זה היה חלום לא מציאותי".

"החדר שלי לא תמיד היה מסודר" 

בניגוד לתדמית המתוקתקת שיש לטייסי חיל האוויר, ט' מספר שדווקא הוא לא הטייפקאסט שהיה מצופה ממנו להיות טייס, "לא תמיד הייתי הילד המושלם בכיתה, הייתי האחד שמדבר ועושה צחוקים מאחור, החדר שלי לא תמיד היה מסודר ואפילו הושעיתי מבית הספר לעיתים".

צילום: דובר צה"ל

ט' מוסיף ואומר שלמרות הכל הוא הצליח, והגיע לחיל האוויר, ומתאר "מהרגע הגעתי לקורס נכנסתי לקבוצת אנשים שעטפה אותי, בין אם אלה חברים מהקורס ובין אם האנשים המיוחדים שמסביב. לא אשכח איך בסוף השלב הראשוני, טסתי טיסת סולו של שעה וחצי, עברתי מעל באר שבע, הסתכלתי למטה וחשבתי עלי. על הילד בן העשר שמסתכל לשמיים ורואה בחדווה כל מטוס שעובר בשמיים. באותו רגע הבנתי שאני מגשים חלום".

"הרגע הקשה ביותר בקורס היה כאשר הוסבתי ממגמת המסוקים לנווטי הקרב"

ט' מספר על התחושות אחרי סיום הקורס, ומספר על הרגע הקשה בו הודיעו לו שיעזוב את המצערת והסטיק  ויעבור לעמדת הנווט, "אני לא חושב שהרבה זוכים להגשמה הזו. הרגע הקשה ביותר בקורס היה כאשר הוסבתי ממגמת המסוקים לנווטי הקרב. לחזור לשלב הראשוני אחרי שלוש שנים בבית הספר לטיסה היה מאתגר מאוד, אבל אחרי בערך 160 טיסות כנווט, הבנתי שהגשמת החלום שלי לא עצרה כשלקחו לי את הסטיק והמצערת, היא גם לא עצרה כשהוסבתי מעולם המסוקים למערך הקרב".

"למעשה, היא מעולם לא עצרה. אני שמח היום על היותי נווט קרב לעתיד. אני מרגיש שהסביבה שלי גאה בי וגם מרגיש מחויבות גדולה לקבוצה שמלווה אותי מהיום הראשון לאורך כל הקשיים והאתגרים".

כזכור, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, הגיע לטקס המצומצם של מסדר כנפיים מחזור 183, נאם בטקס, שהתקיים בבסיס חצרים ומתח ביקורת על מה שלטענתו מהווה ניסיון לקדם ערכים אחרים על פני ערך הלחימה בצה"ל  ואמר "הטובים הם קודם כל הלוחמים. לסייבר יש פוטנציאל רב, והוא כנראה מכניס כסף רב, והאנשים שהולכים לשם מוכשרים, אבל הטובים – נמדדים בראש ובראשונה בנכונות שלהם בלתרום למדינה, הטובים נמדדים בנכונות שלהם לסכן את חייהם כדי להגן על אנשים אחרים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן