במסגרת תרגיל: חיל האוויר הישראלי ידמה תקיפה באיראן

עשרות מטוסים יתרגלו תקיפה ישראלית באיראן, ויטוסו למרחקים שיידמו תקיפה ברפובליקה השיעית | ראש הממשלה בנט אמר בתחילת השבוע: "ישראל שומרת את כל האופציות על השולחן. אם הקהילה הבינלאומית לא תנקוט בצעדים נחרצים - ישראל תעשה זאת"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/12/21 21:26 ד בטבת התשפב

במסגרת תרגיל: חיל האוויר הישראלי ידמה תקיפה באיראן
מטוסי האביר של חיל האוויר, צילום: דובר צה"ל

שיחות הגרעין בהשתתפות המעצמות ואיראן שהתקיימו עד הימים האחרונים בווינה, לא הובילו לתוצאות המיוחלות מבחינת ממשלת ישראל. במקביל לשיחות פורסם כי האיראנים החלו להעשיר אורניום ברמה של 20% בצנטריפוגות מתקדמות במתקן התת-קרקעי בפורדו.

ב"כאן 11" פורסם הערב (ד') כי חיל האוויר נערך בתקופה האחרונה לתרגיל נרחב בו עשרות מטוסי קרב יתרגלו תרחיש של תקיפה באיראן. התרגיל הגדול יתקיים באביב הקרוב בשמי הים התיכון והמרחק שמטוסי חיל האוויר יטוסו בו יהיה לטווחים שיידמו תקיפה ברפובליקה השיעית הקיצונית.

בפתח ישיבת הממשלה שנערכה ביום א', התייחס ראש הממשלה לגרעין האיראני. בנט קרא לכל המדינות שנושאו ונתנו עם איראן בווינה "לדבוק בקו התקיף, ולהבהיר לאיראן שאי אפשר בו זמנית להעשיר אורניום ולשאת ולתת".

בנט אמר כי האיראנים, כצפוי, נושאים ונותנים במיומנות, וטען כי הם חזרו בהם מכל ההסכמות הקודמות והגיעו בגישה תקיפה מאוד. "דוגמה לסחטנות הגרעינית שדיברתי עליה, קיבלנו כשבמהלך השיחות בווינה מתפרסם שהם החלו להעשיר אורניום בפורדו. זה צעד חמור ביותר".

ראש הממשלה עדכן כי שר החוץ חזר מסבב פגישות באירופה בעניין זה. הערב ייצאו שר הביטחון וראש המוסד לוושינגטון, להמשיך את הטיפול בנושא. "המטרה שלנו עכשיו היא לנצל את חלון הזמן שנפתח, בין הסבבים, כדי לומר לידידינו בארצות הברית: זה בדיוק הזמן להשתמש בסל כלים אחר מול הדהירה של איראן בתחום ההעשרה", אמר בנט.

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לנושא. בתחילת השבוע אירח הנשיא את טקס קבלת כתב ההאמנה של שגריר ארצות הברית בישראל, תומאס ריצ'ארד ניידס, שנכנס לתפקידו. "בלי ספק האתגר הגדול העומד בפני ישראל וארה"ב הינו האיום המשותף של איראן", אמר הנשיא.

"אנו עוקבים מקרוב אחר המשא המתן של הקהילה הבינלאומית עם איראן. ישראל תברך על פתרון דיפלומטי מקיף שיפתור אחת ולתמיד את סוגיית איום הגרעין האיראני. במקרה שלא יושג פתרון כזה ישראל שומרת את כל האופציות על השולחן, ואם הקהילה הבינלאומית לא תנקוט בצעדים נחרצים בנושא זה - ישראל תעשה זאת. ישראל תגן על עצמה בעצמה".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן