הרמטכ"ל כוכבי על שלט שהוצב בהרצליה: "מחליש את יסודות החברה"

ראש המטה הכללי הגיע לטקס מסדר כנפיים ומתח ביקורת על שלט שהוצב בהרצליה, בו נכתב "הטובים לסייבר": "זאת טעות" | בנאומו התייחס לטרור הערבי שמכה בישראל, ושלח ניחומים למשפחת דימנטמן שבנה יהודה נרצח בשבוע שעבר: "מידי לילה מתבצעים עשרות מעצרים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/12/21 15:50 יח בטבת התשפב

הרמטכ"ל כוכבי על שלט שהוצב בהרצליה: "מחליש את יסודות החברה"
כוכבי בטקס, צילום: דובר צה"ל

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, הגיע היום (ד') לטקס המצומצם של מסדר כנפיים מחזור 183, וראה 39 טייסים חדשים מקבלים את כנפי הטיס שלהם. בנאומו בטקס, שהתקיים בבסיס חצרים מתח הרמטכ"ל ביקורת על מה שלטענתו מהווה ניסיון לקדם ערכים אחרים על פני ערך הלחימה בצה"ל. שר הביטחון בני גנץ ונשיא המדינה יצחק הרצוג נאמו גם כן באירוע.

לאחר הברכות לקצינים החדשים, התייחס כוכבי לטרור הערבי שמכה בארצנו: "צה"ל מסכל פיגועים בפנים הארץ ולאורך גבולותיה על בסיס יומי, ופועל להשמיד איומים בכל רחבי המזרח התיכון מסביב לשעון. דוגמה מובהקת לכך היא הפעילות המדויקת והמהירה של כוחות צה״ל, השב"כ והמשטרה בשבוע האחרון שהובילה לתפיסת המחבלים אשר ביצעו את פיגוע הטרור בשומרון".

כוכבי שלח את נחומיו למשפחתו של יהודה דימנטמן הי"ד: "אני שולח את תנחומיי למשפחת דימנטמן ומחזק אותה, ובאותה נשימה ראוי שנזכור שמידי לילה מתבצעים עשרות מעצרים ופעילות סיכול המונעת פיגועים מסוג זה מבעוד מועד. כל פעילות כזו כרוכה במודיעין מתוחכם, ביכולות מצבעיות גבוהות וברוח נחושה של הלוחמים. מי צועד בטור החרישי ולוכד את הרוצחים בלב כפר פלשתיני - הלוחמים. מי פרוס לאורך הגבולות ומסכל חדירות – הלוחמים. מי חוצה שבוע אחר שבוע את גבולות המדינה וטס לתקוף אמצעי לחימה – הלוחמים".

מסדר כנפיים קורס טיס מחזור 183

מסדר כנפיים קורס טיס מחזור 183 | צילום: דובר צה"ל

"הטובים הם קודם כל הלוחמים"

כאן עבר כוכבי ומתח ביקורת על "שלט ענק" שהוצב בהרצליה, עליו נכתב "הטובים לסייבר". "'הטובים לסייבר'? לא לא, זאת טעות. המסר המגולם בשלט עמוק יותר מכפי שהוא עשוי להיראות, והוא משקף אובדן ערך ופגיעה בערכים אצל חלק מהאוכלוסייה. המסר נאמר לפעמים בהומור, לפעמים בציניות ולפעמים במעשים, והוא מחלחל ומחליש את יסודות החברה וסדר העדיפויות הדרוש לה".

"הטובים הם קודם כל הלוחמים. לסייבר יש פוטנציאל רב, והוא כנראה מכניס כסף רב, והאנשים שהולכים לשם מוכשרים, אבל הטובים – נמדדים בראש ובראשונה בנכונות שלהם בלתרום למדינה, הטובים נמדדים בנכונות שלהם לסכן את חייהם כדי להגן על אנשים אחרים".

עוד הוא הוסיף במידה רבה של ביקורת: "זהו הביטוי המובהק והצרוף למושג הטובים, ואל תעזו לקחת לנו אותו, ואל תעזו לשחק אותו. אל תעבירו אותו תהליכי מודרניזציה ואל תכפו להתאים אותו לרוח התקופה כביכול. הטובים – זהו ערך על זמני, שניצב כצוק שלא נשחק מול אופנות, מגמות ושינויים חברתיים. הטובים הם אלו שעושים משהו בשביל מישהו. משהו טוב, חשוב וערכי, ובלי לשאול מה יוצא לי מזה".

הנשיא הרצוג

הנשיא הרצוג מעניק את כנפי הטיסה לסגן ת׳ | צילום: קובי גדעון / לע"מ

הנשיא הרצוג: "את סכנת הגרעין האיראני יש לנטרל אחת ולתמיד"

נשיא המדינה הרצוג העניק את כנפי הטיסה לסגן ת׳, מצטיין קורס טיס מספר 183 ומגמת קרב. הנשיא היה האורח המרכזי בטקס. "פעולות רבות ומבצעים רבים שהשתיקה יפה להם, מוכיחים את היכולת של חיל האוויר שלנו להגיע לכל מקום בכל מצב, הן בשעת מלחמה או מבצע, והן – ולפעמים אפילו ביתר שאת – במלחמה העיקשת והחשובה המכונה המב"מ –  המערכה שבין המלחמות, בה נוטל חיל האוויר בהצלחה תפקיד חיוני מאין כמותו", אמר הרצוג.

הנשיא התייחס לאיום האיראני: "היכולת הזו חשובה לנו פי כמה בעת הזאת, כשבימים אלה ממש התמנון האיראני ממשיך לשלוח זרועות בכל רחבי המזרח התיכון. איראן היא פצצת זמן מתקתקת שמאיימת על ישראל ועל המזרח התיכון כולו. הנושא הזה מוסכם בקרב החברה הישראלית ובקרב הנהגתה".

"אני עוקב אחרי המשא ומתן שמתנהל סביב הסכם הגרעין, וקורא לקהילה הבינלאומית לא ללכת שולל ולא להקל ראש בחומרת האיום. את סכנת הגרעין האיראני יש לנטרל אחת ולתמיד, עם הסכם או בלעדיו. אסור לאפשר לאיראן להשיג יכולת גרעינית".