בן גביר שלף אקדח על ערבים בחניון בתל אביב: "היה עלול להיגמר באסון" | צפו

אתמול הגיע יושב ראש עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר לאירוע שקיים הרב מאזוז בגני התערוכה בתל אביב, אלא שבכניסה איימו עליו שני מאבטחים ערבים ששהו במקום. בן גביר הזמין משטרה והם נלקחו לחקירה. "האירוע היה עלול להיגמר באסון" אמר בן גביר

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/21 07:59 יח בטבת התשפב

בן גביר שלף אקדח על ערבים בחניון בתל אביב: "היה עלול להיגמר באסון" | צפו
בן גביר. , צילום: Olivier Fitousi/Flash90

שני מאבטחים ערבים איימו אמש (ג') לתקוף את יושב ראש מפלגת עוצמה יהודית חברת הכנסת איתמר בן גביר.  האירוע התרחש בכניסתו של בן גביר לאירוע שמארגנת ישיבת כיסא רחמים בראשות הגאון רבי מאיר מאזוז שליט"א בגני התערוכה בתל אביב. בן גביר נראה בסרטון מחזיק אקדח ואומר למאבטח ששהה במקום: "אתה לא תאיים עליי, אני אטפל בך".

בן גביר הזמין משטרה למקום, והמשטרה עיכבה לחקירה את שני המאבטחים הערבים. בן גביר מסר אחרי המקרה עדות בתחנת משטרת צפון תל אביב. יצוין כי בחצי השנה האחרונה התקבלו עשרות איומים כלפי ח"כ בן גביר ברשתות החברתיות ובהודעות אישיות וכמו כן ניסיונות תקיפה שנחקרו במשטרה.

"האירוע היה עלול להיגמר ברצח"

כזכור, לפני כחודשיים תקף יושב ראש הרשימה המשותפת חברת הכנסת איימן עודה את בן גביר בבית החולים קפלן ברחובות לאחר שבן גביר ביקר במקום והתרשם מהתנאים להם זוכים המחבלים בבית החולים. בן גביר כתב אז בציוץ בטוויטר: "הגעתי לבית החולים קפלן, כדי להבין איך המחבל קוואסמה זוכה לתנאים וכבוד מלכים, ואיך אחרי 90 יום בצום הוא עוד לא מת. ומי הגיע להגן עליו ולתקוף אותי? כמובן, איימן עודה. אל תדאגו, לא נשארתי חייב. 2 מחבלים במכה אחת".

ח"כ בן גביר מסר לאחר התקיפה אמש: "האירוע היה עלול להיגמר ברצח, כאשר החנינו את הרכב התחילו השניים לקלל, עניתי שישתקו ואז הגיעו לעברי בצורה מאיימת תוך שהם מאיימים 'נהרוג אותך', 'נרביץ לך. בשלב זה הרגשתי מאויים ושלפתי את הנשק, כיוונתי כלפי מטה, זה הרגיע אותם לזמן מה. ראיתי מולי שני ערבים שהיו אמורים לאבטח, עם שנאה בעיניים שקיללו ואיימו לפגוע בי ולרצוח אותי. אני מצפה שהמשטרה תחקור את השניים ותגיש כתב אישום. מקומם בכלא יהיה בטוח יותר עבור הציבור".

"כשמכניסים תומך טרור לכנסת, אל תתפלאו שהוא ישלוף אקדח"

חברת הכנסת מהעבודה נעמה לזימי, העומדת בראש השדולה למיגור נשק מהמרחב הציבורי, כתבה: "תוהה אם אחרי הסרטון בו חבר הכנסת איתמר בן גביר מאיים באקדח על שני מאבטחים, עדיין הוא יקבל את זמן הבמה התקשורתי, יותר מכל נבחר ציבור אחר כדי להפיץ את תורתו המסוכנת. או שעכשיו, לפחות מול האיש הזה ימתחו גבולות- קו אדום לטובת הציבור. לא פלא שהוא נגד ועדת אתיקה, ועדיין, חייב לטפל במקרה".

גם יריב אופנהיימר תקף: "מי שרואה את הסרטון המלא מבין, לא הייתה כל סכנת חיים, שום דבר. אם מישהו היה צריך להיות עצור הבוקר זה בן גביר, לא המאבטחים". ח"כ מיכל רוזין ממרצ כתבה: "כשמכניסים תומך טרור לכנסת, אל תתפלאו שהוא ישלוף אקדח. יש לפתוח מיד בהליך להסרת חסינותו וחקירה פלילית של המקרה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן